Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
dobrý den, v sobotu jsem koupil stavební hranol 80x80x3000 7ks,
nechal jsem si ho u stolaře nařezat na míru. Dnes jsem se snažil hranoly zkompletovat a zjistil že rozměry nesedí, ani jeden hranol nemá 80x80, většina je 75x77, 78x76 ... Také jsem se dnes stavil na prodejnu v Brně Ivanovicích kde mi váš zaměstnanec poradil že když chci přesné rozměry tak ať si hranol koupím jinde. Původně jsem chtěl kupovat zboží v konkurenčních supermarkrtech, které jsem následně objel a zjiszil že jejich zboží rozměrům odpovídá. Jsem váš dlouholetý zákazník ale toto mě velice mrzí.
Paní v kanceláři byla ochotná a nabídla mi poukázku na 100,-, ale to se mi zdá vzhledem k ceně nákupu (2583,-) malo.
|
Tweet |
Občanský zákoník v § 2095 zakotvuje povinnost prodávajícího odevzdat kupujícímu předmět koupě v ujednaném množství, jakosti a provedení. Dále je v § 2099 občanského zákoníku stanoveno, že věc je vadná, nemá-li vlastnosti stanovené v § 2095 občanského zákoníku.
Na druhou stranu, § 2102 občanského zákoníku nepřiznává kupujícímu práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou kupující musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy. Zde by se jednalo o výklad termínu "obvyklá pozornost", nedomníváme se, že vynaložení "obvyklé pozornosti" znamená přeměření zakoupených hranolů, jestliže skutečně naměřená odchylka činila 3-5 cm oproti deklarovaným rozměrům.
Dle našeho názoru kupujícímu vznikla práva z vadného plnění, ovšem není k povaze věci možná oprava. V úvahu by tedy přicházelo dodání nové věci bez vady, přiměřená sleva nebo odstoupení od smlouvy. Dle § 2110 občanského zákoníku však kupující nemůže od smlouvy odstoupit ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel, což ovšem neplatí, použil-li kupující věc ještě před objevením vady [§ 2110 písm. b) občanského zákoníku].
Spotřebitel může zakoupené hranoly reklamovat s tím, že vadu výrobku objevil až po rozřezání a požadovat po prodejci přiměřenou slevu, dodání nových hranolů nebo odstoupit od smlouvy (v tom případě by prodejce vracel peníze oproti hranolům).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.