Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V roce 2021 jsem zadala zakázku na zhotovení pojezdových vrat a branek v provedení tahokov. Ze strany P. Kopeckého mi byla dne 16.05.2021 učiněna cenová kalkulace, kterou jsem akceptovala. 19.05.2021 jsem uhradila zálohu ve výši 40.000,- Kč. 02.07.2022 jsem telefonicky urgovala zhotovení s tím, že zhotovení bylo přislíbeno v týdnu od 12.07.2021. Do 10.08.2021 nebylo v tomto směru provedeno nic. 19-08.2021 proběhl další telefonický hovor, kdy bylo přislíbeno dokončení do 29.08.2021. Dne 30.08.2021 byla zaslána opakovaná urgence, bez reakce. Další urgence byla zaslána dne 20.09. 2021, opět bez reakce, stejně tak nebylo reagováno na výzvu k neprodlenému plnění závazku ze dne 06.10.2021. Zakázka byla "dokončena" až v polovině prosince 2021 za mé nepřítomnosti, přesto jsem na žádost odeslala zbylou finanční částku. Vzhledem k tomu, že jsem po pozdější prohlídce zjistila nedodělky (např. chybějící lišty u branky, horní ukotvení pojezdové brány) a vady (rez na brankách i bráně), dne 21.02.2022 jsem dotyčnému zaslala fotodokumentaci závad. Dne 24.02.2022 mi doručena odpověď, že věc bude řešena v následujícím týdnu.
Do současné doby nebyly závady a nedodělky odstraněny, řemeslník nereaguje a nekomunikuje.
nekvalitně odvedená zakázka, která má nedodělky a rez na údajně nereznoucím materiálu (tahokov)
Odstranění vad, dokončení nedodělků, případně vrácení poměrné částky, aby mohlo dojít k nápravě současného neutěšeného stavu
|
Tweet |
S ohledem na to, že dílo již bylo dodáno a předáno, nebudeme řešit předchozí prodlevy s plněním.
O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Spotřebitel tedy může dílo reklamovat. U zjevných vad je však potřeba, aby bylo dílo převzato "s výhradami" ve smyslu § 2605 občanského zákoníku. Pokud by bylo dílo převzato bez výhrad a spotřebitel by následně uplatňoval právo ze zjevných vad, nebylo by toto právo uplatněno včas.
Co se však týká například rzi, která vznikla až v průběhu doby, může tuto vadu spotřebitel samozřejmě vytýkat i později (avšak bez zbytečného odkladu). Spotřebitel může práva z vad uplatňovat na vady, které vzniknou až 24 měsíců od předání díla (podobně jako u zboží v případě kupních smluv).
Podnikatel je zároveň povinen vyřídit reklamaci ve 30denní lhůtě - jestliže tak neučinil, jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu díla. Zároveň by byl spotřebitel povinen dílo vrátit (je-li to možné s ohledem na povahu věci). Pokud by podnikatel reklamaci vyřídil, ale zamítl, mohl by spotřebitel rozporovat řádné vyřízení reklamace znaleckým posudkem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.