Počet nahlášených stížností: | 178 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 28 |
V květnu roku 2022 jsem si objednala bílé krajkové tenisky velikosti 40. Tenisky mi přišly koncem července, ale bohužel velikost 39. Takže to nebyla moje chyba. Když jsem je reklamovala, tak mi odepsali, že jsem neposlala reklamaci do 7dnů a proto jí nemůžou uznat. Tak oni mají 40 pracovních dní na to, aby zboží dorazilo a my máme jen 7 dní na reklamaci? Bohužel se tak stalo ještě v době dovolených. Takže mám smůlu. Ale poslali mi adresu, že je můžu poslat zpět do Shanghai CN a zaplatit ještě poštovné?
Bílé krajkové tenisky, velikost 39
Reakce na mojí stížnost by měla být aspoň taková, že by mi vyměnili tenisky za původní velikost, kterou jsem si objednala. Nic jiného jsem po nich ani nepožadovala. Ale co dělat s botami, které jsou vám malé?
|
Tweet |
Předně uvádíme, že společnost EcomWire Factory s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel nemusí v žádném případě odesílat zboží do Šanghaje (ať už na základě reklamace, či odstoupení).
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí.
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.