Společnost


KALUSTAV s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#60227Nedodělaná práce - rekonstrukce bytu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 7 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
31.08.2022, před 2 lety

Ivana Bařinková

Znění stížnosti

Se společností KALUSTAV s.r.o. zastoupená L. Z., byla podepsána smlouva o dílo 14. 3. 2022 konkrétně o rekonstrukci bytu, kde bylo uvedeno jasně do kdy má být rekonstrukce provedena, což mělo být do konce května 2022. Byla poslána i první záloha. Zhruba po měsíci a půl byla poslána i druhá část zálohy dle smlouvy. Rekonstrukce však do konce května hotova nebyla, jednatel se přestal ozývat. Byly provedeny jen bourací práce, nové zděné jádro, dlažba. Byl poslán dopis ohledně dokončení rekonstrukce, bohužel majitel si dopis nepřevzal.
Nakonec se s jednatelem podařilo domluvit schůzku, kde byl podepsán dodatek č.1 ke Smlouvě o dílo, kde bylo uvedeno, co je zatím uvedeno a co ne. S jednatelem bylo stanoveno nové datum 31. 8. 2022. Bohužel ani toto datum nebylo konečně, po telefonickém hovoru, jednatel sdělil, že rekonstrukce ještě není hotova, tzn. ani po druhém termínu. I když jednatel sliboval, že rekonstrukce bude hotova co nejdříve, nedodal ani dokumenty (faktury) prokazující investování finančních nákladů.


Požadované řešení

Ráda bych věděla, jak v tomto případě mohu postupovat. Ráda bych dosáhla toho, aby majitel dodělal nezbytně nutné rekonstrukce a za neprovedené náklady a neprovedenou rekonstrukci vrátil neinvestované peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.9.2022 14:41, před 2 lety

Protože podnikatel (zhotovitel díla) již dvakrát nedokončil ve sjednaném termínu (přičemž se domníváme, že rozdíl mezi termíny byl na dokončení dostatečný), může se jednat o podstatné porušení smlouvy ve smyslu § 2002 občanského zákoníku - v takovém případě má spotřebitel (objednatel díla) možnost od smlouvy odstoupit a tím získat své peněžní prostředky zpět.

Protože je dílo částečně provedeno, bylo by nutné podnikateli uhradit (resp. ponechat) částku za část díla, kterou již provedl (bourací práce apod.) a odstoupení by tak bylo "do budoucna" - tedy k části, která dosud zhotovena nebyla. To odpovídá požadovanému řešení.

Odstoupení je vhodné zaslat písemně (doporučeně s dodejkou) na adresu sídla společnosti, aby měl spotřebitel důkaz o tom, že odstoupení od smlouvy proběhlo. V případě, že by společnost odmítla dopis převzít se uplatní "domněnka doby dojití" dle § 573 občanského zákoníku, kdy je považováno za doručené třetí pracovní den po odeslání.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.2.2023 13:47, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.