Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
Vracela jsem dvoje stejné botasky. A dne 18.8.2022 mi prodejce vrátil peníze pouze za jedny boty. Po dalších cca 14 dnech mi přišla zpráva, že druhé boty byly nošené a jsou ušpiněné. Podle fotek není patrné znečištění, které by naznačovalo, že bych s nimi chodila venku. Paní z reklamací mi zaslala fotky podrážek, kde oni vidí čmouhy na podrážce a podle toho už nejsou prodejné. S jejich vyjádřením nesouhlasím, čmouhy nejsou patrné. Já jsem s botami nechodila venku, a pokud nějaké čmouhy na podrážce jsou, tak už tam musely být. Boty jsou barvy bílé a světle růžové. Podle mého názoru, pokud by byly nošené, tak by byly ušpiněné i z vrchu na špičce nebo na pěnové bílé podrážce.
botasky adidas Solar Boost 4 W 40 2/3 (barva světle růžová)
Vrátit zboží.
|
Tweet |
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně. V odůvodněných případech tedy může prodávající poměrně k poškození zboží snížit částku vrácených peněžních prostředků, nikoli však odmítat právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy.
Ohledně výše částky, kterou si může společnost naúčtovat jako náhradu za snížení hodnoty zboží, platí, že musí odpovídat skutečnému poškození, které spotřebitel na věci způsobil. Správné ohodnocení škody je otázkou skutkovou, nikoliv právní. V případě, kdy by se spotřebitel rozhodl snížení rozporovat, musel by se pravděpodobně obrátit na znalce v oboru, který by mohl částku, o níž byla hodnota snížena, vyvrátit nebo potvrdit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.