Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
přes E-shop jsem si objednala stolek, dopravce převzal k doručení 8.8.2022.
Rozhodla jsem se stolek vrátit (ze zákona do 14 dnů bez udání důvodu) a odeslala jsem zpět poštou s formulářem "odstoupení od kupní smlouvy" dne 22.8.2022. Jak mám postupovat, mi po telefonu sdělila nějaká paní.
Dne 25.8.2022 mi došla sms, že potvrzují přijetí reklamace a o den později přišla další sms, že reklamace byla vyřízena a odeslána zpět na mou adresu. Takže se mi stolek vrátil zabalený tak, jak jsem ho zabalila já, takže se nikdo neobtěžoval zásilku rozbalit, natož si zjistit, že jde o odstoupení od smlouvy.
Po komunikaci E-mailem mi bylo sděleno toto: "Nedodržela jste ani jednu podmínku pro vrácení zboží."
Na dotaz, o jaké nedodržení šlo už mi nikdo neodpovídá.
Dnes jsem na reklamační oddělení zaslala další E-mail s kopii podacího lístku (text níže):
"Dobrý den, paní N.,
bohužel jsem se nedočkala Vaší odpovědi ohledně nedodržení podmínek. Pročítala jsem si podmínky k odstoupení od smlouvy a nevím, proč bych nemohla zboží vrátit. Prosím o vysvětlení.
Zaslali jste mi zpět zboží s přibaleným odstoupením od smlouvy, na podacím lístku je datum 22.8.2022
V příloze Vám zasílám kopii podacího lístku.
Mohla bych Vás poprosit o vyjádření, kde došlo k chybě?
Děkuji předem za odpověď."
Děkuji předem za pomoc.
S pozdravem
Jana Dvořáková
Č.objednávky: 2862700, Zahradní stolek skládací FILO 60x72x60
Chtěla bych odstoupit od kupní smlouvy.
|
Tweet |
Odstoupení od kupní smlouvy je jednostranným právním jednáním, přičemž k jeho účinností je nezbytné, aby bylo doručeno druhé straně. Jestliže existuje právní nárok na odstoupení, smlouva zaniká v okamžiku, kdy strana mající tento nárok prokazatelně oznámí straně druhé, že jej využívá. V případě odstupování od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží jsou na rozdíl od jiných případů odstupování zákonem přesně vymezeny lhůty, v nichž je zapotřebí jednat.
Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm. a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Taková skutečnost nenastala, není tedy důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení, spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku. Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.