Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
manželka si objednala zboží prostřednictvím webových stránek https://superkoala.eu/. V první řadě vznikl problém s tím, že jí přišlo jiné zboží, než si objednala. Po neúspěšné komunikaci s prodejcem se rozhodla zboží vrátit zpět na jejich adresu, kterou se jí podařilo získat na základě e-mailové komunikace. Na svoje náklady poslala zboží zpět, ale to se vrátilo po nějaké době zpět s tím, že adresa doručení neexistuje.
Nyní navíc zjistila, že jí z bankovního účtu byla 9krát stržena platba za členství v BENEFIT KLUBU. Při odeslání objednávky zboží si vůbec nebyla vědoma toho, že něco takového potvrzuje, protože to není standardní postup e-shopů. Po pátrání na internetu jsme našli, že se jedná o podvodný e-shop, který má opravdu v obchodních podmínkách v bodě 7. BENEFIT SEKCE / VIP rekurentní platba (+ Návod ke zrušení) speciální, ale skryté platby za členství v klubu. Okamžitě jsme provedli dle jejich návodu zrušení členství, ale chtěli bychom po prodejci požadovat také vrácení opakovaně stržených plateb, protože jsme se ocitli v situaci, kdy je informace o automatickém objednání VIP členství s příplatkem uvedena pouze ve všeobecných obchodních podmínkách. Toto ustanovení vyhodnocujeme jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 OZ. Což tedy znamená, že je vůči manželce jakožto spotřebitelce neúčinné. Chtěli bychom tedy žádat i vrácení již zaplacených částek, které byly neprávem strženy z manželčina účtu. Na straně společnosti se totiž jedná o tzv. bezdůvodné obohacení dle § 2991 OZ.
Prosím o pomoc a případnou radu, jak v této situaci postupovat. Děkuji. Barták
Vrácení opakovaně stržených částek za členství v BENEFIT KLUBU
|
Tweet |
Co se týká samotného zboží:
Jestliže zboží neodpovídá objednávce, může jej spotřebitel reklamovat. Protože z popisu vyplývá, že bylo objednáno online, byla zde i možnost odstoupení od smlouvy ve 14denní lhůtě od převzetí, které spotřebitel pravděpodobně využil.
Jestliže spotřebitel zaslal zboží na požadovanou adresu (což lze prokázat např. dodejkou), je podnikatel povinen vrátit mu všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem ve 14denní lhůtě. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
K členství v Benefit klubu:
Jestliže nebyl o placeném členství spotřebitel řádně informován a informace byla pouze v obchodních podmínkách, ztotožňujeme se s jeho názorem, že se jedná o překvapivé ujednání dle § 1753. Takové ujednání je vůči spotřebiteli skutečně neúčinné a spotřebitel by tak nemusel nic platit. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že byl spotřebitel řádně informován - informace v obchodních podmínkách řádným informováním nemůže být. Zaplacená částka by poté byla (jak uvádí sám spotřebitel) bezdůvodným obohacením.
Protože spotřebitel již zkoušel se společností komunikovat (a neúspěšně), může zvážit podání předžalobní výzvy dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Zároveň je možné se obrátit na dozorový orgán v zemi prodávajícího - tím je v USA tedy Federal Trade Commission (https://www.ftc.gov/), přičemž podnět lze podat skrze formulář dostupný z tohoto linku - https://reportfraud.ftc.gov/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.