Společnost


LED21 s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#60285Opakovaná reklamace kočárku z www.mujandilek.cz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 7 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.09.2022, před 2 lety

Iveta Schwarzová

Znění stížnosti

Dobrý den,
Dne 28.9.2020 jsem u společnosti MůjAndílek zakoupila kombinovaný kočárek Expander Enduro. Ten jsem začala využívat od prosince toho roku (syn se narodil na konci listopadu, jednalo se o dárek od mámy). Ani ne za půl roku používání se u kočárku vyskytla výrazná vada – porouchaný brzdný systém. A to takovým způsobem, že po odbrzdění nápravy zůstávalo jedno kolečko zabrzděno. Muselo se opět přistoupit k tomu, že se celý kočárek zabrzdil. Bohužel, pokud s kočárkem manipuloval někdo, kdo to mo nevěděl, nebo se na tuto skutečnost zapomnělo, kočárek díky jednomu zabrzděnému kolečku zatočil a to mi vzhledem k využití pro malé miminko nepřišlo bezpečné. Kočárek jsem tedy dne 24.6.2021 reklamovala. Reklamace byla přijata, uznána a kočárek dne 20.7.2021 zaslán zpět s tím, že došlo k opravě poškozeného rámu kočárku a brzdy kočárku.
Vada se ovšem po pár dnech užívání objevila znovu, takže jsem s touto skutečností společnost kontaktovala. Kočárek byl tedy znovu odeslán na reklamaci a to 17.9.2021. Reklamace byla opět uznána, vada opravena s tím, že u kočárku došlo k výměně koleček, opravě brzdy a srovnání konstrukce. Kočárek mi byl zaslán zpět a to 4.10.2021.
Vada se začala opět opakovat, a to v květnu následujícího roku. S touto skutečností jsem se tedy opět obrátila na firmu s tím, že brzda nejen cvaká a zasekává se, ale během rychlejší jízdy se zasekne úplně a kočárek zůstane stát (což je třeba při přecházení silnice nebezpečné). K tomu se ještě přidaly problémy se sportovní korbičkou. Kočárek jsem tedy zabalila a dne 3.6.2022 opět odeslala prodejci. V této době tedy přišlo vyjádření, že závada je způsobena blátem, které je na nápravě vidět. Kočárek jsem tedy omyla, videodokumentaci natočila znovu a oponovala, že bláto na vnější straně náprav, které je způsobeno tím, že brzda se ovládá nohou, neovlivňuje funkci brzdy, která je uvnitř. Výrobce toto uznal a kočárek na reklamaci přijal. Ten mi byl dne 30.6.2022 zaslán s tím, že reklamace je uznána a došlo k opravě s tím, že tedy u kočárku chybí pravidelná údržba.
Dne 7.7.2022 jsem firmu musela kontaktovat znovu, protože již při ozkoušení kočárku bylo zřejmé, že závada vyřešena není. Vada se opět opakovala, kočárek zůstával i nadále zabrzděn. Kočárek jsem tedy 14.7.2022 zaslala zpět s tím, že bude odeslán dodavateli. Já se na společnost obrátila s tím, že bych ráda znala postoj dodavatele předtím, než mi bude kočárek opětovně zaslán. Vzhledem k tomu, že se jedná o opakovanou závadu, kterou očividně nejde vyřešit, upozornila jsem, že mám nárok buď na vrácení peněz nebo nový kus. Odpovědí mi bylo, že kočárek je u výrobce, který celou historii zná, vadu opraví, ale vzhledem k dovolené až po 1.8.2022. Prodejci sem tedy napsala, že pokud se jedná o opravitelnou vadu, tak nerozumím tomu, proč ji dosud neopravili a dokonce v posledním případě poslali zpět kočárek, u kterého se vada opakovala hned po rozbalení. Na základě toho a také faktu, že kočárek pro malé dítě potřebuji, jsem prodejci napsala, že požaduji odstoupení od smlouvy. Potřebný formulář jsem jim také zaslala. To se stalo dne 21.7.2022. Na tento e-mail mi již společnost neodpověděla a dne 11.8.2022 mi přišel vygenerovaný e-mail s informací, že kočárek odeslali. Kontaktovala jsem tedy bezplatnou poradnu dTestu, kde mi bylo doporučeno kočárek nevyzvedávat a trvat na odstoupení od smlouvy. To jsem také udělala s tím, že následně mi prodejce napsal, že odstoupení od smlouvy je z jejich strany zamítnuto z důvodu zanedbání pravidelné údržby. Kočárek se nám vrátil od předposlední reklamace obratem. Tudíž jsme již opravený kočár vyzkoušeli v našem eshopu a shledali jsme jej v dobrém stavu. Ale i přes tuto skutečnost jsme dodavatele poprosili, aby jej opravil v rámci dobrých obchodních vztahů. U poslední reklamace nám dodavatel vyhověl v opravě kočáru v rámci dobrých obchodních vztahů. Tudíž Vám odesíláme již vyreklamovaný a opravený kočár na Vaši adresu. Na to jsem reagovala, že s jejich postupem nesouhlasím, že se nejedná o vadu vlivem nedostatečné údržby – pokud ano, v posledním případě by se přeci neopakovala ihned po vybalení reklamovaného kusu. Oznámila jsem jim, že trvám na odstoupení od smlouvy, jinak podám předžalobní výzvu za bezdůvodné obohacení (opět na základě vyjádření poradny dTestu). Bylo mi sděleno, že se nejedná o 3x stejnou závadu a tak byla moje reklamace vyřízena opravou.
Dnes jsem dorazila domů a před dveřmi mám kočárek. Je k němu přiložen reklamační list s vyjádřením: Kočárek byl přijet k reklamaci s vadami: brzdého systému, špatného držení stříšky a špatného zipu u tašky. Tyto vady byly výrobcem UZNÁNY A OPRAVENY. Kočárek byl důkladně prověřen reklamačním oddělením výrobce i tady u nás. Dne 11.8.2022 odesíláme kočárek zpět.
Mohu se zeptat, jestli mám šanci se nějak bránit? Dle mého se jedná o třikrát stejnou vadu a kus, který je očividně porouchaný a nefunkční. Mám v ruce sice 4 uznané reklamace, ale prodejce si stojí za tím, že to tak není. Nevím, jak dále postupovat, kočárek je dle mého nebezpečný k užívání a pokud opakovaně nedošlo k opravě této vady, nevěřím, že tomu tak je.
Děkuji moc za Vaši pomoc.
S pozdravem,
Schwarzová


Produkt

Vadný brzdný systém kočárku, Expander Enduro 2v1, 2019


Požadované řešení

4 reklamace stejné vady, kočárek je nebezpečný k používání pro malé dítě
- nový kus nebo vrácení finanční htovostii


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.9.2022 17:57, před 2 lety

Pokud nelze zboží pro opakovaný výskyt vady po opravě řádně užívat, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit. Za opakovaný výskyt vady se považuje, pokud se vytýkaná vada projeví i poté, co již byla alespoň dvakrát ze strany prodávajícího odstraňována. Pro posouzení, zda se jedná o stejnou vadu, je přitom rozhodný projev této vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Jelikož z popisu stížnosti vyplývá, že se stejná vada objevila již minimálně po třetí, mohla spotřebitelka při uplatnění reklamace skutečně žádat odstoupení od smlouvy. O tomto svém právu měla být ze strany prodávajícího poučena.

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Pokud by prodávající reklamaci zamítl, nemůže bez souhlasu spotřebitele provádět na věci jakoukoliv opravu, a to ani za předpokladu, že tuto opravu poskytuje zdarma (v rámci dobrých obchodních vztahů). Věc musí vrátit ve stavu, v jakém ji přijal. Neučiní-li tak, lze takové jednání považovat za obcházení zákona, neboť je tím spotřebiteli fakticky znemožněno rozporovat důvody pro zamítnutí reklamace.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.9.2022 15:51, před 2 lety

Vzniklá situace nás mrzí. Ale bohužel, co jsme zajistili svoz reklamovaného zboží u zákaznice, došel nám kočárek ve velice zanedbaném a neudržovaném stavu (podvozek i kola byla od bahna, na což jsme zákaznici upozorňovali). Výrobce odmítal kočárek v takovém stavu z počátku vůbec převzít. Nakonec ale opravu provedl - do reklamačního protokolu však uvedl, že kočárku schází pravidelná běžná údržba, která je dle návodu k používání zboží potřebná. Návod zákaznice obdržela při zakoupení zboží. I přesto, že k závadě došlo vlivem nedostatečné údržby a zanedbání pokynu dle návodu, reklamace byla vyřešena opravou kočárku na naše náklady.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.9.2022 16:41, před 2 lety

Vzniklá situace nás mrzí. Ale bohužel, co jsme zajistili svoz reklamovaného zboží u zákaznice, došel nám kočárek ve velice zanedbaném a neudržovaném stavu (podvozek i kola byla od bahna, na což jsme zákaznici upozorňovali). Výrobce odmítal kočárek v takovém stavu z počátku vůbec převzít. Nakonec ale opravu provedl - do reklamačního protokolu však uvedl, že kočárku schází pravidelná běžná údržba, která je dle návodu k používání zboží potřebná. Návod zákaznice obdržela při zakoupení zboží. I přesto, že k závadě došlo vlivem nedostatečné údržby a zanedbání pokynu dle návodu, reklamace byla vyřešena opravou kočárku na naše náklady.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.10.2022 23:04, před 2 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.3.2023 13:31, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.