Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#60313Žádost o odškodnění - ze strany ČD bez reakce od 4.7.2022 do dnešního dne t.j. 4.9.2022

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 den 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
04.09.2022, před 2 lety

Jindřich Novák

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 30.6.2022 jsem uskutečnil cestu z Prahy hl.n. do Olomouce se svým synem (tedy 1 dospělý a 1 dítě) na základě zakoupené jízdenky a místenky (e-tiket) - 1. třída (vč. bonusového občerstvení) v celkové ceně 1.212,- Kč vlak Pendolino. Místo vlaku Pendolino však jel obyčejný rychlík. Požádal jsem cestou Vašeho kontaktního formuláře o odškodnění dne 4.7.2022 (jízdenku a místenku jsem přiložil). Služba, která měla být v ceně 1. třídy vč. bonusového občerstvení a odpodstatněným komfortem nebyla poskytnuta. Odpovědí mi bylo, že je žádost o odškodnění zaevidovaná pod kódem 7XIW-D34Q.
Vzhledem k tomu, že na moji žádost nebylo žádným způsobem odpovězeno, volal jsem na zákaznickou linku, kde mi bylo sděleno, ať pošlu nový kontaktní formulář o odškodnění, kde však popíšu, že žádost o odškodnění již byla jednou bez odpovědi podána. To jsem udělal 11.8.2022 a odpovědí mi opět bylo, že je žádost o odškodnění zaevidována pod kódem 8E2U-5IAA. Do dnešního dne t.j. 4.9.2022 opět bez odpovědi.
Prosím o dořešení celé záležitosti.

Ing. Jindřich Novák
Vítová 110
76316 Fryšták
mobil 602741738
e-mail: neischl@avonet.cz


Produkt

1. jízdenka a místenka e-tiket - doklad číslo CD30000.DPW060 v ceně 1.212,- Kč 30.6.2022 1. třída, dále žádost o odškodnění podaná 4.7.2022 zaevidovaná pod kódem, 7XIW-D34Q, další žádost o odškodnění podaná 4.9.2022 zaevidovaná pod kódem 8E2U-5IAA


Požadované řešení

Požaduji vyplatit odškodnění za neposkytnutou službu, kterou měla být přeprava dvou osob z Prahy hl. n. do Olomouce vlakem Pendolino I. třídou a Pendolino však bylo nahrazeno běžným rychlíkem. Tedy zaplatili jsme si luxusní službu a tu jsme nedostali.
Naprosto nepochopitelné pro mě je, že jsem do dnešního dne nedostal žádnou odpověď, přestože obě žádosti o odškodnění byly řádně zaevidovány.
O to více mě to mrzí, že cesta vlakem byla vykonána po dlouhé cestě z USA. 1. třída a tomu odpovídající cena měla být zárukou perfektně vykonané služby a odpočinku, který jsme potřebovali.
Děkuji
J.Novák


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.9.2022 11:37, před 2 lety

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.