Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 4.11.2020 jsme si zaplatili s manželem poznávací zájezd do Emirátů. Z důvodu problémů, že nemůžeme v době kovidu navštívit některé emiráty, tak nám byl zájezd přeložen na termín nový 2.4.-9.4.2021. Z důvodu covidu nám byl znovu zájezd změněn na nový termín 19.11.-26.11.2021. Aby po té jsme se dozvěděli, že již nemají zájezd naplněn lidmi, kteří by tam chtěli cestovat, a tak nám dali na výběr ze tří možností: 1. přesunout na jiný termín stejný zájezd, 2. vybrat si nový zájezd, 3. vrátit za zájezd peníze.
Vybrali jsme si možnost vrátit peníze za neuskutečněný zájezd. A to tak, že nám peníze vrátí ve dvou částech. První část nám vrátili bez problémů, a to v březnu 2022 a to 15.770,- Kč.
Opakovaně asi 5x jsme přes mail žádali o vyplacení zbylé části tj. 15.770,- Kč.
Od března 2022 se CK odmlčela, sdělila nám, že jsme smlouvu uzavřeli s CK Top Fly a že oni jsou teď nová CK Fly dovolená s.r.o.
A tak nám sdělili, že další část padla na nutné výlohy-letenky a cizí země jim je nechce vrátit. A za druhé nám nemá kdo peníze již vracet, protože jsme uzavřeli smlouvu s jinou CK.
Perly Emirátů s koupáním - akce senior 50+
Vrátit zbývající část za zaplacený zájezd tj, 15 770,- Kč a to od CK Top Fly.
|
Tweet |
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Z údajů vedených v obchodním rejstříku nevyplývá, že by společnost ukončila činnost, sloučila se s jinou společností (která by však musela převzít veškeré závazky), ani není v evidenci úpadců.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.