Společnost


České úspory s.r.o.

Počet nahlášených stížností:33
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#60321Odvolání plné moci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 2 dny 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.09.2022, před 2 lety

Věra Vyšínová

Znění stížnosti

Dobrý den,
obracím se na Vás s žádostí o kontrolu postupu firmy České úspory s.r.o.
Firma České úspory s.r.o.v mém zastoupení podepsala smlouvu na dodávku elektřiny s firmou General a.s dne
23.09.2020. Po mém kontaktu, když jsem zjistila, že stávající dodavatel mi vystavil konečnou fakturu, mi
byla smlouva doručena 27.10.2020 (vše mohu doložit přeposláním mailů).
Smlouva mi nebyla předána ke schválení předem a po více jak měsíci jsem nemohla od smlouvy okamžitě odstoupit. V této době jsem byla klientem General Energy a.s., který mi dodával energii, ale vůbec mě nekontaktoval ohledně záloh.
V mailu od firmy České úspory s.r.o. ze dne 27.10.2020 s přílohou smlouvy byla nepravdivá informace, že mám produkt individual s fixací ceny na 3 roky. Ve smlouvě je produkt Premium-20, kde není fixace ceny po celou dobu trvání smlouvy a smlouva je na 3 roky.
Opakovaně jsem kontaktovala firmu České úspory s.r.o. ohledně odvolání plné moci. Na žádný mail jsem nedostala odpověď.
04.08.2022 jsem odeslala doporučeně s doručenkou odvolání plné moci firmě České úspory s.r.o. Dopis se mi vrátil dne 01.09.2022. Dnes jsem odeslala mailem scan ,,Výpověď smlouvy o zprostředkování v energetických odvětvích a odvolání plné moci" včetně scanu dokladů o odeslání a vrácení zásilky.
Můžete prosím zařídit abych dostala potvrzení o tom, že firma České úspory s.r.o. nemá plnou moc mě v jakémkoliv jednání s dodavateli energií i jinde zastupovat?
Děkuji.
Věra Vyšínová


Produkt

Dodávka elektřiny na adrese Spačice 15


Požadované řešení

Potvrzení o odvolání plné moci pro firmu České úspory s.r.o.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.9.2022 12:18, před 2 lety

Spotřebitel může smlouvu ze zprostředkovatelem vypovědět kdykoliv, bez postihu a výpovědní doby, resp. odvolat zmocnění, které zprostředkovateli udělil k uzavření (změně, zrušení) smlouvy s dodavatelem. Plná moc navíc automaticky zaniká po uplynutí 12 měsíců od jejího udělení, byla-li udělena po 1. 1. 2022. Byla-li udělena dříve, zaniká nejpozději 31. 12. 2022.

Právnickým osobám se písemnost doručuje typicky na adresu pro doručování či na adresu jejího sídla (zpravidla jde o tutéž adresu). V případě, že se řízení týká pouze její organizační složky, doručuje se do jejího sídla. Při doručování prostřednictvím veřejné datové sítě se doručuje na elektronickou adresu či do datové schránky právnické osoby.

Nedoručuje-li se do vlastních rukou, postačí vložení do schránky adresáta, případně, pokud je vyžadováno potvrzení, pak lze doručit jakékoliv fyzické osobě, která je za adresáta oprávněna písemnost převzít (například jiné fyzické osobě bydlící, působící nebo zaměstnané v tomtéž místě nebo jeho okolí, která souhlasí s tím, že poštovní zásilku s písemností adresátovi předá).

Někdy se přihodí, že zásilku nebylo možné adresátovi doručit. Například proto, že byl v nemocnici, na dlouhodobé pracovní cestě, nebo se třeba převzetí zásilky obával a zapíral se. V případě právnických osob může dojít například k situaci, kdy osoba využívá virtuální sídlo a není nikdo, kdo by poštu na dané adrese převzal.

V případě, kdy se nepodaří písemnost doručit dle výše uvedených postupů, pak se zásilka ukládá, a to například u správního orgánu, který ji vyhotovil, u obecního úřadu nebo na poště. Občanský soudní řád pro soudní řízení obecně připouští k doručení jakékoliv místo, v němž bude adresát zastižen. Pokud je zjevné, že bude docházet k průtahům k doručování, může soud vyzvat k ustanovení zástupce pro doručování. A pokud veškeré možnosti selžou, ukládá se zásilka rovněž na poště či u soudu.

Po uložení zásilky je adresát upozorněn, že si má písemnost vyzvednout ve lhůtě deseti dnů a současně získá i informace, kde a kdy přesně lze zásilku získat a co se stane, pokud tak neučiní. Po uplynutí této doby se zpravidla vhazuje zásilka do schránky (pokud to správní orgán nevyloučil). Zvyšuje se tak pravděpodobnost, že se s ní adresát přece jen seznámí. Fikce doručení se začíná počítat podle správního řádu den následující po upozornění adresáta a nastává desátý den poté. K fikci doručení ovšem nemůže dojít ve svátek či o víkendu. V takovém případě by nastala až první všední den, který bude následovat.

Obdobně u datových schránek je dokument považován za doručený desátým dnem ode dne, kdy byl dokument dodán do datové schránky. Považuje se přitom za doručený i v případě, kdy se daná osoba do datové schránky nepřihlásí. Toto pravidlo se přitom od roku 2022 uplatňuje i pro komunikaci mezi fyzickými a právnickými osobami, tedy nejen v oficiální komunikaci se soudy a úřady. Dochází tak ke sjednocení okamžiku doručení veřejnoprávních a soukromoprávních dokumentů. Cílem úpravy je mimo jiné zamezení obstrukcím při doručování soukromoprávních dokumentů, kdy se adresát například záměrně nepřihlašoval do datové schránky.

K prokázání ukončení výpovědi pro účely uzavření nové smlouvy s dodavatelem bude postačovat výpověď spolu s dodejkou a vyznačeným datem uložení. Zásilka se považuje za doručenou desátým dnem od uložení.

Dozor nad činností zprostředkovatelů v oblasti energetiky vykonává Energetický regulační úřad, který doporučujeme případně kontaktovat zde:

Oddělení ochrany spotřebitele ERÚ:
+420 564 578 666
podatelna@eru.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.2.2023 12:59, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.