Společnost


Booking.com (Czech Republic) s.r.o.

Počet nahlášených stížností:124
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#60330Booking.com (Czech Republic) s.r.o.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 2 dny 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
05.09.2022, před 2 lety

Karel Zeman

Znění stížnosti

Rezervovali jsme si a zaplatili již v červenci byt o 2 ložnicích, s 2 balkony, 2 koupelnami, jídelním stolem s židlemi, kuchyní, pračkou, sušičkou a psacím stolem o výměře 150 m2. Ubytovatel nám zaslal potvrzení o rezervaci. Namísto toho, když jsme dorazili, jsme dostali byt, který je (jak jsme si následně dohledali na internetu) inzerovaný majitelem jako 85 m2 (skutečná výměra cca 60 m2), s jednou ložnicí, jednou koupelnou (plus v ložnici se nacházel dále sprchový kout), bez kuchyňského koutu, bez pračky a sušičky a bez psacího stolu. Ubytování jsme si vybrali právě proto, že nabízelo dvě ložnice, kuchyňský kout, pračku, sušičku a psací stůl k výkonu práce (tyto požadavky pro nás vzhledem k tomu, že cestujeme s 2 kočkami a potřebujeme během dovolené pracovat). Hned první den jsme majiteli sdělili, že tento typ apartmánu je pro nás nevyhovující a že jsme ochotni si najít jiné ubytování při vrácení peněz. Majitel tvrdil, že chyba je na straně booking.com. Dovolenou jsme si vůbec neužili, cítíme se velmi oklamaní, dne 27.08.2022 jsme opustili apartmán a přesunuli se do jiného města do hotelu na zbývající část pobytu. Pamatujeme si, že v době rezervace byly na výběr celkem tři typy apartmánu u tohoto ubytovatele (ale k tomuto žádné doklady nemáme, neboť jsme nepředpokládali, že budeme něco takového potřebovat), a to sice malý pokoj deluxe; poté apartmán, s výměrou cca 80 m2 (ten který jsme bez našeho souhlasu obdrželi a který byl za třetinovou cenu) a apartmán s výměrou 150 m2 (ten který jsme si vybrali, rezervovali a zaplatili viz. příloha). V odkazu níže všechny podklady: - potvrzení od ubytovatele o platnosti rezervace - typ apartmánu, co jsme měli rezervovaný a zaplacený - foto poskytnutého apartmánu - zažlucené, to co chybělo ve vybavení - screenshot komunikace s majitelem - foto vad ubytování -foto všech pokojů a jejich rozměry (dle propočtu je celý apartmán o velikosti 66m2) - video s dokumentace celého apartmánu - měření rychlosti internetu (bylo nám deklarováno excelentní připojení) Co se vyrovnaní týče, požadovali jsme refundaci: - nevyužité 4 dny ubytování (tj. 3 noci) v plné výši (42,85 % z částky € 2 730 to jest € 1 169,80) - sleva z 5 dnů (4 noci), kdy jsme byli ubytovaní v pro nás zcela nevyhovujících podmínkách ve výši 20 % to jest € 312,04 Bylo nám však nabídnuta jen omluva a sleva € 500 na další ubytování, což je absolutně nepřijatelné vzhledem ke skutečnostem, že jsme po objednání a úhradě vybraného ubytování v celkové ceně € 2 730 dostali zcela jiný apartmán a to v třetinové ceně a to bez našeho vědomí. Požadujeme refundaci v minimální výši viz. výše a dále došetření, na které straně byla chyba kvůli případnému soudnímu sporu plynoucí z tohoto oznámení. Jako spotřebitelé se cítíme okradeni a rozhořčení jak touto situací, tak i chováním Booking.com vzhledem k reklamaci, kterou jsme u Booking.com provedli.


Produkt

Rezervace apartmánu Luxury Suites Collection 3


Požadované řešení

požadovali jsme refundaci: - nevyužité 4 dny ubytování (tj. 3 noci) v plné výši (42,85 % z částky € 2 730 to jest € 1 169,80) - sleva z 5 dnů (4 noci), kdy jsme byli ubytovaní v pro nás zcela nevyhovujících podmínkách ve výši 20 % to jest € 312,04


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.9.2022 09:47, před 2 lety

Rezervační portál Booking.com je pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o ubytování. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí ubytování je spotřebitel a provozovatel apartmánu. Za poskytnutí konkrétních poskytovaných služeb by měl primárně nést odpovědnost přímo poskytovatel služeb.

Rezervační portál odpovídá pouze za přímé škody, které by spotřebitel skutečně utrpěl/a, zaplatil/a nebo které vznikly v souvislosti s prokazatelnými nedostatky při plnění povinností rezervačního portálu souvisejících s poskytováním služeb (např. pokud by portál uvedl nesprávné informace), a to do celkové výše celkové ceny rezervace, jak je uvedena v potvrzovacím e-mailu.

Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Boooking.com (Czech Republic) s.r.o. je personálně a majetkově úzce provázaná se zahraniční společností Booking.com B.V. se sídlem v Nizozemí, a je její pobočkou pro Českou republiku, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci, které nabízí bezplatnou, rychlou a efektivní poradenskou činnost ohledně evropského spotřebitelského práva se zahraničním prvkem.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.2.2023 12:47, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.