Počet nahlášených stížností: | 183 |
Z toho za letošní rok: | 43 |
Stále v řešení: | 6 |
možná příliš spěchám - ale 6/08/2022 jsem zaplatil za zboží, které jsem pak 15/08/2022 vrátil doporučeně na sdělenou adresu - Heršpická 875/6a
doposud ani stopy po potvrzení (alespoň o vrácení zboží), o penězích nemluvě
dnes je pravda teprve 30 den po uzavření kupní smlouvy distanční cestou
poradíte, prosím?
Hezký den přeje BedrJan
objednávka BF895489, sdělený reklamační kód 0006-1024, zboží vráceno pro nevyhovující velikost (pracovně-sportovní kalhoty)
budto vrátit peníze a/nebo zaslat větší velikost
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Stížnost na žádost spotřebitele přeřazujeme na něj, aby mohl informovat o vývoji v případu.
Hodnocení:
Komentář: zjevně vrátili prostředky na můj účet po Vašem zásahu
Děkujeme za informaci.
Na základě výše uvedeného vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody.