Počet nahlášených stížností: | 466 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 8 |
Dne 5.9.2022 v čase 11:46 hod. jsem šel zaplatit naftu v hodnotě 2350 Kč a k tomu vodu do odstřikovaču za 109,90 Kč. V prodejně ČS Tesco Opava, Těšínská 44, 74601 Opava.
Paní mi zde omarkovala vodu do odstřikovaču a sdělil jsem jí, že budu platit naftu ze stanoviště číslo 2. Na tu dvojku se tázala dvakrát, jelikož poprvé slyšela číslo 8 a poté po zopakovaní číslo 2. Paní mi tedy řekla, že mám přiložit kartu a po zaplacení jsem ještě minimálně 2 minuty byl u auta a schovával danou vodu a bavil se s přítelkyni. Až cestou na D1 před Brnem mě informuje policie, že nemám zaplacenou naftu a ujel jsem bez zaplacení. S přítelkyni jsem spočítal, že ztráta jak časová tak i cenou a množstvím nafty děla 500kč. Dana slečna již na benzínce nebyla v době co jsme se na dálnici otočili a dojeli zpět na Benzínku v čase 13:48 hod.Tudíž očekávám aspoň odškodnění v této části. Jelikož opravdu člověk co cestuje z Opavy do Plzně tohle jen tak očekávat nemůže. Ještě když paní vysvětli dvakrát, že platí jak vodu do odstřikovaču tak naftu.
Předem dekuji za vyřešení a tyto lidi už doufám v rámci vaši značky tesco potkávat nebudu. Akorát to snižuje vaši značku a nutí to lidi jezdit jinde.
Diesel 52,340 l
Jak jsem již zmiňoval výše byl bych rád za odškodné ve výší 500kč od dané brigádnice. A taktéž aby příště vedoucí více kontroloval brigádníky. Jelikož vedoucí pracovník odmítl zavolat tuto brigádnici nebo ji předat informace. Jsme nuceni touto cestou tuto záležitost řešit
|
Tweet |
Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby si účtenky kontrolovali co nejdříve po zaplacení, nejlépe ihned, aby předešli podobným problémům.
Jestliže spotřebitel žádal zaplacení za natankovanou naftu a prodávající tak neučinil, jedná se o jeho pochybení. V takovém případě může spotřebitel požadovat po prodávajícím náhradu škody, neboť zodpovídá za svoje zaměstnance (§ 430 odst. 1, Občanského zákoníku).
Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 4,70 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 511/2021 Sb.).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.