Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, dne 03.12.2020 jsem zakoupila pro dceru na distanční výuku notebook. Používala ho pouze doma. Asi 2* jsme ho převáželi zabalený v batohu autem k babičce, přičemž nám naprasknul roh nad displayem. Celou dobu to zcela určitě nemělo vliv na chod a funkčnost přístroje. V půli června 2022 najednou nešel zapnout. Tak jsem odvezla notebook do prodejny elektrosprint kde byl zakoupen k zákonné reklamaci. Notebook mi přijali k reklamaci. Dne 23.08.2022 přišla sms, že reklamace byla zaevidována pod číslem CZA1ND83763. Dne 02.09.2022 mi zavolali z prodejny, že přišel email se zamítavým stanoviskem. Požadavek opravy nepodléhá záručním podmínkám (vyjímky ze záruky). Návrh ceny opravy činí 6503,63 kč. Nejsem si vědoma žádného nevyhovujícího zacházení, vždy pouze pod dohledem dospělé osoby. Jelikož nemám dostatek financí na opravu daného přístroje ani na koupi nového notebooku, žádám o pomoc s vyřešením neuznané reklamace. Děkuji Šedivá M.
Notebook Asus F540. CZA1N83763/ SN: L8N0GR005316327
Požaduji opravu zdarma, či výměnu daného notebooku za nový.
|
Tweet |
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu viz i rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové, sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.