Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
17.9. mi byl prodán nesprávný model filtru do čističky vzduchu. 18.9. jsem na prodejně požádal o výměnu. Protože nebyl na prodejně ani ve skladu ,požádal jsem o vrácení peněz. Bylo mi odmítnuto , že by chyběly peníze v tržbě a že se musí výrobek poslat na reklamační sklad. A AŽ po měsíci PŘIJDOU PENÍZE MUSÍM SI JE NA PRODEJNĚ VYZVEDNOUT.
Reklamační oddělení reklamaci na nesprávný výdej prodavačky neuznalo. O tom mne nikdo neinformoval a musel jsem na prodejnu z vlastní iniciativy. Tam jsem se dozvěděl že: prý na prodejně nelze zboží reklamovat vůbec. Prý jsem si měl přečíst podmínky prodeje, které jsou na internetu, což v dané chvíli nebylo možné a prodavačka mne neupozornila ,že když se splete tak nemohu nic reklamovat.
Vyjádření k reklamaci jsem písemně nemohl obdržet, ale mohl jsem si pouze ofotit.
Postupu prodejny nerozumím a nesouhlasím s ním.
Žádám vrácení peněz.
Ing. Rudolf Vytlačil
6120 filtr do čističky vzduchu Smart Air Purfier 4
Vrácení peněz
|
Tweet |
Nevyřízení reklamace včas:
Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel musí být informován o výsledku reklamace v této lhůtě.
Zamítnutí reklamace musí být písemné. Jestliže spotřebitel obdržel jiné zboží, než má uvedeno v kupních dokladech, neměl by být problém prokázat pochybení prodávajícího.
Povinnost přijmout reklamaci:
Podle § 19 odst. 1 Zákona o ochraně spotřebitele je možné zboží reklamovat v kterékoli prodejně prodávajícího. Podmínky prodeje na internetu prodávajícího nejsou v tomto případě pro spotřebitele relevantní.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.