Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#60370Neuznání vrácení zboží ve lhůtě 14 dní

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

7 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.09.2022, před 2 lety

Alena Jorová

Znění stížnosti

Dobrý den. U společnosti Alza.cz jsem si 29.8.2022 zakoupila a 30.8.2022 z Alzaboxu vyzvedla vysoušeč vlasů Dyson Airwrap v ceně 13 290 Kč. Doma jsem ho vybalila z krabice, zapojila do sítě a zjistila, že mi nevyhovuje. Rozhodla jsem se ho vrátit v zákonné lhůtě 14 dní a to jsem také hned následující den, 31.8.2022 udělala. Vrátila jsem ho naprosto čistý, v kompletním původním balení. Alza mi dnes napsala, že mi vrácení neuznává z hygienických důvodů, protože jsem zboží vyjmula z obalu (předpokládám § 1837 zákona č. 89/2012 OZ). Jsem přesvědčená, že se jen chtějí vyhnout povinnosti zboží přijmout, protože přístroj nebyl opatřen žádným druhem hygienické ochrany (jako např. nalepenou fólií nebo těsnícím obalem). Zároveň jsem na stránkách alza.cz zjistila, že podobné přístroje (vysoušeče vlasů) prodávají ve slevě v režimu "Rozbaleno skladem", což sami definují jako "Nové zboží s plnou zárukou, jež bylo otevřeno, nebo má náhradní obal, případně bylo vráceno jinými zákazníky." Momentálně např. Rowenta CV9920F0 Ultimate Experience Maestria nebo Philips Series 9000 SenseIQ BHD827/00 (u obou přístrojů mám printscreeny případů, kdy jsou prodávány s označením "Rozbaleno skladem".


Produkt

Produkt se jmenuje Kulmofén Dyson Airwrap Complete Long, cena je 13290 Kč. Momentálně čeká, že si ho vyzvednu na oddělení Reklamací v Holešovické tržnici. Faktura, kterou jsem hradila kartou má číslo 2923753890.


Požadované řešení

Dobropis.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.9.2022 15:31, před 2 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Dle § 1837 písm. g) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Nebylo-li zboží v takovém obalu, lze od smlouvy odstoupit bez ohledu na hygienické důvody. Pokud zboží v takovém obalu bylo, je možné odstoupit jen tehdy, nebrání-li tomu hygienické důvody.

Je věcí individuálního posouzení, kam až dopadá výjimka odůvodněná "hygienickými důvody". Máme za to, že výjimku je nutné vykládat pro spotřebitele nejpříznivěji (viz nález Ústavního soudu ČR, sp. zn. IV. ÚS 2989/16), a tedy restriktivně.

Dle popisu nebylo zboží ve výše specifikovaném obalu, proto se domníváme, že by odstoupení od smlouvy mělo být společností respektováno.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.9.2022 18:30, před 2 lety

Dobrý den, děkuji Vám za Vaše vyjádření.
Odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů je u fyzických osob možné kromě výluk, které uvádíme v našich obchodních podmínkách: https://www.alza.cz/obchodni-podminky-art10.htm. Z podmínek vyplývá, že u produktu, který je hygienickým zbožím, není možné odstoupit od kupní smlouvy. Jelikož je se jedná o kulmofén, který při používání přichází do kontaktu s lidskými vlasy a kůží, pak se o hygienické zboží jedná.
Odstoupení od kupní smlouvy je možné v případě, kdy produkt není rozbalen, což lze evidovat podle poručených ochranných pečetí na balení. V tomto případě byl u produktu po prohlédnutí zaznamenán tento stav v přesném znení: "Rozbalené, mírně zašpiněno, konektor ověřen.".
Příklady rozbaleného zboží, které paní Jorová uvedla, jsou produkty jiného typů (fén, nikoliv kulmofén).
Na základě výše uvedeného, je vyjdáření z naší strany neměnné.
S přáním krásného dne, Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.9.2022 19:24, před 2 lety


Alena Jorová

Výrobek nemohl být "mírně zašpiněn", protože nebyl na vlasech použit - takže to je prostá lež. Co znamená "konektor ověřen" ví snad jen Alzák. Balení nebylo opatřeno ničím, co by se dalo nazvat pečetí. A Dyson Airwrap není kulma, používá se pouze proudění teplého vzduchu... Případ předávám ČOI.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.9.2022 14:38, před 2 lety

Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu.
Tento případ byl z naší strany přehodnocen a paní Jorové bylo z naší strany umožněno odstoupit od kupní smlouvy. Za komplikace se omlouváme.
Z naší strany je tedy případ vyřízen a prosím Vám o informaci, zda-li může být tento sporu uzavřen.
Předem děkuji za Vaši odpověď a přeji Vám hezký zbytek dne. S pozravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.9.2022 17:14, před 2 lety

Děkujeme za součinnost.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla potvrdit, že odstoupení proběhlo v pořádku a následně stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.9.2022 17:38, před 2 lety


Alena Jorová

Ano, dnes dorazily peníze zpět na účet. ADR jsem z ČOI stáhla.
Děkuji,
Alena Jorová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.9.2022 17:52, před 2 lety

Dobrý den, jelikož zákazník potvrdil vrácení peněz, považujeme tedy případ za uvařený a prosím Vás o uzavření případu i tady. Děkuji.

Za Alza.cz
Standa

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.9.2022 09:03, před 2 lety

S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.