Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
V prodejně O2 v Břeclavi v Tescu jsem byl zrušit mobilní službu+ Data mé zesnulé manželky MK /úmrtí v zahraničí dne 4.8.2022/.Bylo mi zděleno,že i v tomto případu se jedná o 1 měsíční výpovědní lhůtu,což se mi zdá absurdní.
Byl jsem rušit mobilní službu manželčina dalšího mobilu na Slovensku a tam bez problémů problém řešili jen několika denní lhůtou.V obou případech jsem předložil úmrtní list manželky
Prosím o radu.
provozování telekomunikační služby na tel. č.**** + datová karta.
zrušit 1 měsíční výpovědní lhůtu s ukončením služeb O2 pro MK s okamžitou platností nahlásení jejího úmrtí.
|
Tweet |
Úmrtím smlouva dle Českého telekomunikačního úřadu nezaniká, jelikož mobilní telefon i po úmrtí může používat někdo jiný. Společnost O2 však na svých stránkách uvádí (https://www.o2.cz/osobni/odchod-od-o2#accordion-a17390-a17396), že obecně postačuje k ukončení smlouvy předložení úmrtního listu v kterékoli prodejně společnosti, nebylo-li tedy ve smlouvě stanoveno jinak společnost musí tyto podmínky, které si sama určila dodržet.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den pane Kováři, děkuji za váš podnět a mrzí nás vaše ztráta.
K okamžitému ukončení smluvního vztahu by mohlo dojít jen v případě, že by majitelem služby byla přímo vaše manželka (služba by musela být vedena přímo na ni), tedy osoba, která zemřela. Je-li však služba vedena na vás nebo na jinou osobu, nepotvrzuje úmrtní list vlastnictví dané služby této zemřelé osoby a proto nemůže dojít k okamžitému ukončení smluvního vztahu z důvodu úmrtí. Proto bylo přistoupeno k ukončení služby za standardních podmínek a to s výpovědní lhůtou 1 měsíc od podání výpovědi. Chápeme, že se jedná o nepříjemnou situaci, ale při zadání požadavku na výpověď bylo postupováno v souladu s podmínkami.
S pozdravem
Ing. Dominika Niedobová, Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.