Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Dobrý den. Ke společnosti mám více námitek ale poslední kapkou a důvodem k zásadním krokům mě přivedl tento, pro mě nepřijatelný. Zakoupili jsme malinké dceři SIM, jelikož začal školní rok. V případě potřeby, v jakémkoliv aby nás mohla kontaktovat. Nebo my ji. Jednoduše máme dítě mimo dohled a to nás znervózňuje. Ať už i kdyby šlo o vyhledávání, hledání. Vše chystáme k co nejlepšímu. SIM dorazila v pondělí 5.9.2022 po půl 10-té hodině. Od 6.9.2022, 9:35 hodin na tento telefon už bylo 3x telefonováno s nabídkou energií, do 18-ti hodin. Poslední jsem zvedla a paní na infolince jsem pochopitelně kompromitovala s otázkou kde vzala kontakt. Vše se snažila zamluvit a pokračovala dál ve svém. Po opakování otázky zas a znovu opakovala že kontakt má z veřejného zdroje. Upozornění že operátor není veřejný zdroj se snažila vysvětlit připojením k jakékoliv webové stránce, přijetím podmínek a jste veřejný kontakt. Což jsem odůvodnila nereálností ( obzvláště pokud dcera telefon ještě nepoužívá. Navíc přístup je možný pouze doma přes WiFi, bez zadání telefonního kontaktu a když už tak na jiný, rodičů. Byla i upozorněna že telefon máme pouze jeden den ( na rychlost zveřejnění kontaktu ). Následně začla hra : haló, haló, neslyšíme se... Ujistila jsem se že mikrofon telefonu není vypnutý. Uhodila jsem na ni tedy že mě slyší a ať tohle divadlo na mě nehraje. Najednou mi rozuměla a už jenom těžce ze sebe soukala slova. Dostala upozornění ať už tento kontakt nikdy nekontaktuje, co by stejně chtěla s malým dítětem řešit. Tiše se ozvalo nashledanou a hovor byl ukončen. Takže neexistuje jiná varianta než že kontakt byl získán od této společnosti a je neuvěřitelné jak propočítána, naplánována celá událost byla. S naprostou jistotou že jsme SIM již obdrželi a ujištěním že bude za 24 hodin logicky v provozu. Navíc věc působí o to zvláštnější tím, že mé křestní jméno je Miluše ( na které je kontakt registrován ). Což není příliš obvyklé a zavádí spíše k lidem mnohem vyššího věku. Mé strohé odpovědi, otázky v klidném režimu pouze kde vzala kontakt ji asi nepřekvapilo a tvrdý šok nastal až v odpovědi, kde byla paní již doslova zmrazena. Vede mě to k závěru že mi obtěžují takhle rychle, často dítě a využití situace že si SIM objednala starší osoba. Bohužel ovšem jméno odpovídající vyššímu věku jsem zdědila a jsem mnohokrát mladší a bez naivity. Zajímá mě názor odborníka.
Rada, vyjádření, řešení
|
Tweet |
Účastnické seznamy jsou veřejné a údaje do nich poskytují telekomunikační operátoři, u kterých spotřebitelé mají uzavřenou smlouvu.
Dle § 95 Zákona o elektronických komunikacích, seznam účastníků funguje na principu opt-in tzn. že je třeba souhlasu spotřebitele se zpracováním osobních údajů a marketingovým voláním.
Z výše uvedeného vyplývá, že kontaktování spotřebitele bez jeho souhlasu za účelem marketingu je zakázané. Pokud byl souhlas dán, může jej spotřebitel prostřednictvím žádosti u operátora odvolat.
Navíc opakované nevyžádané nabídky prostřednictvím telefonu, faxu, elektronické pošty, nebo jiných prostředků přenosu na dálku se považují za agresivní obchodní praktiky dle Zákona o ochraně spotřebitele. Další informace spotřebitel nalezne zde: https://www.ctu.cz/nevyzadane-marketingove-hovory-navod.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den, paní Boháčková, mrzí mě vzniklá situace. Abychom se na to mohli podívat, napište nám přes reklamační formulář https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone) nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.