Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
obracím se na Vás se ve věci prodeje mého vozu zn. Opel Insignia společnosti AutoEsa a.s. dne 19.8.2022 kupní smlouva č.***. Dle kupní smlouvy jsem měla obdržet finance do 7dnů, což bylo 26.8.22, ale bohužel dodnes což je 6.9.22 jsem žádné peníze neobdržela a nikdo se se mnou nebaví.
S prodejem vozu jsem podepsala dohodu o předčasné ukončení úvěrové smlouvy č. *** s Monetou Auto a.s., téhož dne 19.8.2022, čímž se spol. AutoEsa zavázala, že z celkové domluvené prodejní ceny 145.000Kč předmětného vozu, část financí 70.956,35,- Kč uhradí za mne, jako za prodávajícího na finanční účet společnosti Moneta Auto a.s. a tím bude ukončena úvěrová smlouva č. *** nejpozději do 5 dnů od podpisu této smlouvy, což bylo 24.8.2022 a zbývající část financí 74.043,65 Kč mi bude vyplacena jako prodávajícímu bankovním převodem nejpozději do 26.08.2022.
Veškeré doklady předmětného vozu byly předány kupujícímu. Uzavřená a podepsaná kupní smlouva byla v pátek 19.8.2022 s tím, že mi bylo řečeno již při podpisu této smlouvy, že žádost o ukončení úvěrové smlouvy byla společnosti Moneta Auto odeslána týž den, že nyní čekají pouze na mne až předám kupujícímu podepsanou a úředně ověřenou plnou moc k provedení změny v registru vozidel. Plná moc s úředně ověřeným podpisem byla kupujícímu předána následující den dopoledne v sobotu 20.8.2022 na provozovně Praha - Štěrboholy se shodným místem s prodejem vozu a sepsání kupní smlouvy. V pondělí 21.8.2022 jsem byla vyzvána k podpisu změny kupní smlouvy z důvodu špatné formulace o ukončení úvěrové smlouvy s Monetou Auto, nově podepsanou smlouvu jsem předala na provozovně Štěrboholy dopoledne v úterý 22.8.2022. Ode dne 20.8.2022 do 26.8.2022 mi byly zasílány formou sms upozornění, že jsem povinna do 2 dnů ode dne podepsání kupní smlouvy předat podepsanou a úředně ověřenou plnou moc s výzvou dodání v co nejkratším termínů.
Na základě těchto sms jsem pojala podezření, že není něco v pořádku, jelikož z mé strany byly veškeré úkony provedeny, dokumenty předány, přičemž jsem byla jsem informována, že komunikace s veškerými náležitostmi s Moneta Auta a registrem vozidel již proběhla a bez komplikací. Od 23.8.2022 do 26.8.2022 jsem se snažila zkontaktovat s AutoEsa a získat informace o současném stavu celé záležitosti. Najednou plnou moc nemohli najít, nevěděli kdo ji má co se ní stalo, kde je, jestli bych nemohla ji přinést znova.... Každá má komunikace probíhala stejně, pracovník AutoEsa nic nevěděl a že budu zpětně kontaktována příslušným pracovníkem. Bohužel se tak nestalo a nikdo mě zpětně nekontaktoval. Poslední den 26.8.2022 kdy jsem měla obdržet finance, dle kupní smlouvy, jsem opět telefonicky kontaktovala AutoEsa ve 13,24hod. Opět pracovník nic nevěděl a že budu zpětně kontaktována, pracovníka jsem upozornila, již takto volám 3den a stále mi nikdo neodpovídá a pořád mám jen čekat a dnešní den 26.8.2022 je dle smlouvy posledním dnem, kdy jsem měla obdržet finance, na to jsem dostala odpověď, že pokud mi nikdo nevolal zpět, tak nikdo nemá na mě čas a dle smlouvy mají čas na zaslání financí 7dnů a den ještě neskončil, takže je vše v pořádku a sms si nemám všímat, že to posílá automat. Zjistila jsem si, že Moneta Auto neobdržela požadované dokumenty a registr vozidel též neobdržel žádnou plnou moc k provedení změn. Na radu Moneta Auto jsem žádala emailem Auto Esa o zaslání potvrzení odeslaných dokladů a financí, do dnešního dne bez odpovědi. Můj vůz je již ode dne prodeje v nabídce k prodeji. Dnes je 6.9.2022 tj.18 dní od prodeje vozu, 11 dní po lhůtě, kdy jsem, dle smlouvy měla obdržet finance bankovním převodem, ale nic se neděje, nikdo mě nekontaktoval, nikoho nic nezajímá a nikdo se mnou nekomunikuje.
Vůbec se mi nelíbí jednání a systém pracovníků AutoEsa, když jsem byla prodat předmětný vůz dne 19.8.2022 kolem 11hod. se svým mužem, nejdříve si nás nikdo v areálu nevšímal, pak jsme se zkontaktovali s jedním z pracovníků a během pár sekund se na nás vrhlo snad 6 osob a teď jeden přes druhého: já si vezmu paní, ne já to vyřídím, a jaké chce auto, paní já se vám budu věnovat ……. dost nepříjemné a pak nás nechali čekat několik hodin a pořád si nás tam předávali, že musíme čekat na další informace od dalšího kolegy, pak na informace dalšího kolegy a dalšího atd. Mezitím si vyžádali doklady: občanský průkaz, řidičský průkaz mého muže, na kterého by v případě zájmu o nákup nového vozu, by byl vůz registrován. Na dotaz proč, když nejsme zcela rozhodnuti, nemáme informace o ceně, podmínkách splácení formou nového úvěru, atd. a jen tam sedíme a čekáme, odpověď: musíme vás dát nejdříve do systému, pak se vám bude kolega věnovat a okopírovali si doklady a zase jsme čekali. Pak jsme se před 20hod. rozhodli, že předmětný vůz prodáme a zatím nebudeme řešit pod tlakem nákup nového vozu i z důvodu pro nás nevyhovujících podmínek a až u odchodu vrátili mému muži doklady totožnosti. Od následujícího dne 20.8.2022 sobota až cca do středy 24.8.2022 jsme byli neustále kontaktováni, jak to vypadá s naším nákupem nového vozu a že musejí být informování, že to požaduje vedení společnosti, atd. jakmile jsme se naopak začali ptát my, jak to vypadá s naším prodaným vozem, tak odpověď byla: to já nevím já jen řeším prodej a najednou telefonáty utichly a už na nás nebyl čas, nikdo nic nevěděl, vše bylo v pořádku, na vše dost času …. Naposledy jsme byli kontaktovány v pátek 4.9.2022 jak to vypadá s naším odkupem vozu, na to mají čas několikrát denně bombardovat telefonáty, abychom si od nich koupili vůz, ale na zaplacení odkoupeného vozu nemá nikdo čas.
Co mě ještě dorazilo, že tento vůz jsem před lety koupila právě u Auto Esa, a až při jeho prodeji jsem se dozvěděla, že bylo bourané na 3 stranách vozu, naštěstí bylo velmi dobře opravené, že jsme to nepoznali a s tímto vozem jsme byli opravdu velmi spokojení a velmi neradi jsem se s ním loučili, bylo naše nejlepší auto co jsme měli. Do smlouvy Vám napíšou, že stav vozu je popsán v příloze smlouvy, ale přílohu nedostanete, dále se podepisujete na tabletu, ale datum tam neuvedou, na tabletu vám ukážou jen čtvereček kam se podepsat a hotovo.
Nyní jsem bez vozu, bez financí, nemám ukončenou úvěrovou smlouvu s Moneta Auta, tedy asi budu muset dál splácet úvěr za vůz, který už nemám.
Stala jsem se obětí velkého podvodu. Obrátila jsem se též i na Policii ČR.
Opel Insignia, SPZ 7P12863, VIN W0LGT8EL9D1046416, černá barva, manuál převodovka, rok výr. 2013
Žádám o okamžitou platbu, provedení změny v registru vozidel, finanční odškodnění 50.000Kč. Chci vědět kdy byla dokumentace zaslána na Moneta Auta, a jestli byla a kdy zaplacena částka 70.956Kč, kdy byla poslaná má plná moc k převodu. Nehodlám se po 3týdnech dohadovat, abych dostala své peníze a byla vyřešená administrativa.
Bylo by vhodné kdyby někdo z kontrolních orgánů navštívil Auto Esa a prověřil jejich podezřelé praktiky a dodržování zákonů.
Zákonodárci by se měli zamyslet jak ochránit spotřebitelé, aby již k takovým neseriózním a neprofesionálním jednáním a podvodům nedocházelo.
Předem velmi děkuji
Jana
|
Tweet |
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatel porušil svoji smluvní povinnost ohledně zaplacení částky, tudíž je možné požadovat úroky z prodlení ode dne kdy mělo být plněno.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud má spotřebitel podezření na nesprávné postupy a nezákonné jednání podnikatele, může podat podnět na Českou obchodní inspekci (odkaz zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme spotřebitele, aby nás informoval o průběhu řízení s Policií ČR.
Dobrý den,
protože se jednalo o výkup vozidla, který byl financován společností Moneta, byla část financí, patřící finanční společnosti poukázána na její účet. Zbývající částka, přesně podle smlouvy, byla uhrazena na účet paní Zajícové a to 6.9.2022. Žádám paní Zajícovou o kontrolu platby, pokud platbu na svém účtu nevidíte, obraťte se přímo na mě na email kuceraf@autoesa.cz
K žádnému zadržování financí z naší strany nedošlo a finance byly vyplaceny přesně podle kupní smlouvy.
Mgr. Filip Kučera
ředitel marketingu AutoESA a.s.
Dobrý den,
oprávněnost mé stížnosti potvrdil pan Filip Kučera svou arogantní odpovědí, už se nedivím neprofesionálním až drzému jednáním pracovníků AutoEsa, pokud jsou k tomu vedeni a podporováni panem ředitelem Filipem Kučerou. K zadržovaní financí došlo úmyslně, vědomě a v rozporu se smlouvou. Dle smlouvy měla být finanční částka 74.043,65Kč (tato část nemá nic společného s AutoMoneta) vyplacená nejpozději dne 26.8.2022 (nejpozději do 7dnů, prodej vozu 19.8.2022). Na mé urgence nebylo reagováno (viz výše popsané), až po podání stížnosti. Ano, potvrzuji přijetí částky 74.043,65Kč. Finance mi byly připsané na účet až 7.9.2022 (tedy po 19dnech, skoro 3týdny), ne 6.9.2022 jak uvádí pan Filip Kučera, ale až po podání stížnosti dne 6.9.2022 .Zároveň děkuji teamu Dtestu, který se o to zasloužil, abych své finance obdržela. Na svém požadovaném řešení trvám a zároveň požaduji řádnou omluvu. Dále žádám o přesná data jak bylo vypořádáno s MonetaAuto a Registrem vozidel.
Děkuji
Jana
Děkujeme stranám za součinnost.
Jestliže dle smlouvy mělo být plněno 26.8.2022, nacházela se společnost v prodlení a spotřebitelka tak může požadovat již výše zmíněné úroky z prodlení.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se mohla vyjádřit k dotazům spotřebitelky.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.