Počet nahlášených stížností: | 449 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V únoru 2020 jsem zakoupila 2 lístky na koncert GREGORIAN - 20th Anniversary World Tour v Ostravě na 11.03.2020 , tento koncert byl zrušen . Pro návratek za dvě vstupenky ve výši 2780,- kč jsem žádala smsticket .cz jehož prostřednictvím jsem lístky zakoupila. Podala jsem zde žádost o návratek , bylo mi sděleno , že ZA VRÁCENÍ VSTUPNÉHO ODPOVÍDÁ VÝHRADNĚ POŘADATEL FP PRO ,s.r.o. IČ 05390435 , SE SÍDLEM KURZOVA 2222/16 STODŮLKY ,155 00 PRAHA 5 . Zde jsem zaslala e-mail adresu fppro@ fppro.cz , bohužel bez odezvy . /e-mail se mi vrátil jako nedoručitelný/
dva lístky na plochu E1,řada 11, místo 5 a 6 .
Prosila bych , aby jsem byla kontaktována a bylo mi sděleno co vše učinit pro to , aby mi byly vynaložené náklady za nedodanou službu tedy koncert vráceny .
|
Tweet |
Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pořadatele akce je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud pořadatel své závazky nesplní, mohou se věřitelé obrátit na insolvenční soud a podat návrh na zahájení insolvenčního řízení vůči pořadateli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.