Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Dne 8.7.2022 jsem k vám podala stížnost na zaslání nevyžádaných vzorků zboží CBD by Stander a Omega 3 Starter 30 od společnosti Stander SP. z o.o., PO Box 18, 120 00 Praha 2, VAT EU : 118-222-12-55. Předmětné nevyžádané zboží jsem 12.7.2022 poštovní přepravou doporučeně vrátila na adresu společnosti uvedenou na fakturách s žádostí o okamžité ukončení zasílání dalších produktů a vymazání z databáze zákazníků. Přesto mi bylo začátkem srpna 2022 zasláno do poštovní schránky další nevyžádané zboží OMEGA 3 REG 60 s fakturou na částku 399,-Kč a CBD by Stander s fakturou na částku 499,-Kč. Nevyžádané zboží jsem okamžitě 9.8.2022 opět poštovní přepravou doporučeně vrátila na adresu společnosti uvedenou na fakturách s opakovanou žádostí okamžité ukončení dalšího zasílání nevyžádaného zboží a vymazání z databáze zákazníků. Následně jsem 9.8.2022 zavolala na telefonní číslo společnosti uvedené na fakturách, hovor přijala paní H. , která potvrdila, že pracuje pro výše uvedenou společnost. Sdělila jsem jí, že jsem zaslala zpět nevyžádané zboží a že žádám o okamžité ukončení zasílání dalšího zboží a o vymazání z databáze zákazníků. Paní H. si vyžádala mé zákaznické číslo uvedené na fakturách a čísla faktur a ujistila mě, že u obou faktur provede storna a další zboží již mi nebude zasíláno. Tím jsem považovala celou věc za uzavřenou.
Dnes 7.9.2022 mně přišla SMS od odesilatele Stander s upomínkou na zaplacení částky 399,-CZK a výhrůžkou platby za výzvu. Na SMS nelze odpovědět.
nevyžádané zboží OMEGA 3 REG 60 a CBD by Stander
Žádám opakovaně o okamžité ukončení zasílání dalšího nevyžádaného zboží od předmětné společnosti, o storna faktur (zboží bylo vráceno) a okamžité vymazání z databáze zákazníků.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo a spotřebiteli někdy v budoucnu nějaké zboží došlo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět (§ 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Pokud se spotřebitel i přesto obrátí na společnost s prosbou nezasílání zboží, je následné jednání zaměstnankyně závazné pro podnikatele (zde pro společnost Stander Sp. zo.o.) dle § 166 Občanského zákoníku.
Pokud spotřebitel opravdu nic neobjednal a společnost po něm požaduje zaplacení, jedná se o tzv. agresivní obchodní praktiku. Jelikož jde o subjekt, který má sídlo mimo ČR, je mimo působnost České obchodní inspekce, která vykonává obvykle nad těmito praktikami dozor a pokutuje je. Jelikož jde o subjekt z EU (Polsko), může se spotřebitel obrátit na Evropské spotřebitelské centrum.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.