Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
na jaře letošního roku jsme zakoupili letenky přes společnost MYTRIP. přesně 11.2.2022. O měsíc později nám přišel email, že lety jsou zrušeny a že si máme vyžádat peníze zpět nebo budou automaticky převedeny na náš Wizzair účet. Žádali jsme o peníze, nic zpět nepřišlo. Opět jen informace o tom, že nám byl převeden kredit ve výši 120 % zaplacené částky.
Reklamace již několikrát , nic nikdo neřeší. Nyní je možnost vyzvednutí kreditu v nákupu letenek ua měsíc na dovolenou, kredity se nikde nedají dohledat, reakce opět žádná.
Prosím o pomoc, nevím, co s tím. Jedná se o platbu ve výši 7533,-Kč, zaplacená 11.2.2022.
Kontakt *****.
Věra Zimová
Letenky wizair, zrušený let - Číslo objednávky:*** , Čísla rezervací: Let: UICBNA
Uplatnění kreditů na nové letenky v dubnu
|
Tweet |
V obchodních podmínkách společnosti Mytrip se uvádí, že pokud cestuje spotřebitel do nebo z EU, případně s dopravcem působícím v EU, má právo na náhradu nákladů, jíž se může domáhat přímo u příslušné letecké společnosti v případě, že byl let zrušen, zpožděn nebo spotřebiteli byl odepřen přístup na palubu.
Jelikož společnost Wizz Air let zrušila, spotřebitel má vždy nárok na náhradní let (i formou kreditů na účet Wizz) nebo na vrácení peněz.
Pokud tedy byly spotřebiteli převedeny peníze za zrušený let na účet Wizz, může je využít ke koupi nových letenek. Informace o zůstatku účtu WIZZ lze získat on-line na webových stránkách společnosti Wizz Air (zde: https://wizzair.com/cs-cz#/) nebo prostřednictvím mobilní aplikace.
Nicméně, společnost Mytrip by měla jako zprostředkovatel letenek spolupracovat se spotřebitelem (poskytnout alespoň údaje k účtu od Wizz Air). Nejlepší by tedy bylo nejprve kontaktovat Mytrip ohledně přihlašovacích údajů na účet Wizz Air (kontakt na společnost Mytrip zde: https://cz.mytrip.com/rf/contact-us) a následně až společnost Wizz Air (kontakt zde: https://wizzair.com/cs-cz/informace-a-sluzby/kontakt/kontaktujte-n%C3%A1s).
Více informací ohledně kompenzací letu společnosti Wizz Air nalezne spotřebitel na adrese: https://airadvisor.com/cz/aerolinky/wizz-air-kompenzace-letu.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Maďarsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.