Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Od společnosti Pelikan.cz jsme za 26502 Kč v listopadu 2019 zakoupili 3 letenky do Ponta Delgada včetně pojištění od ECP. Letenky na termín 8.5.2019-18.5.2019. Z důvodu Covidu nám letenky byly zrušeny. Od té doby žádám, prosím o náhradu za jiné letenky nebo vrácení finančních prostředků. Stále stejná odpověď.
"Mrzí nás to žial zo strany leteckej spoločnosti nemáme žiadne nové informácie.
Vaše vouchre sú u leteckej spoločnosti v refundačnom procese, no zo strany leteckej spoločnosti nemáme informácie koľko bude tento refundačný proces trvať. Preto by sme Vás radi poprosili o Vašu trpezlivosť."
Úhrada probehla PP na společnost
pelicantravel.com s.r.o
Námestie SNP 6, 811 06 Bratislava
Společnost zapsána v Obchodním rejstříku
Okresního soudu Bratislava I, odd. SRO,
vl. č.: 32895/B.
DIČ: 2021871225
IČ DPH: SK2021871225
IČO: 35897821
Děkuji za pomoc B.Nováková
3ks letenky Praha - Ponta Delgada 8.5.2019-18.5.2019 včetně zavazadel a pojištění ve výši 26052,- Kč
Žádáme o vrácení finančních prostředků.
|
Tweet |
Nároky cestujících při zrušení letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů.
Podle tohoto nařízení se zrušením letu rozumí neuskutečnění letu, který byl dříve plánován a na který bylo rezervováno alespoň jedno místo.
Dle čl. 5 nařízení platí, že v případě zrušení letu je dotčeným cestujícím nabídnuta provozujícím leteckým dopravcem pomoc v souladu s čl. 8 tohoto nařízení, kde je uvedeno, že cestující má právo zvolit mezi náhradou pořizovací ceny letenky, přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek a při nejbližší příležitosti na jejich cílové místo určení nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek na jejich cílové místo určení v pozdější době podle přání cestujícího s výhradou dostupnosti míst.
Náhradu pořizovací ceny letenky je společnost povinna uhradit do sedmi dní způsobem stanoveným v čl. 7 odst. 3 Nařízení (hotově, elektronickým bankovním převodem, bankovními příkazy nebo bankovními šeky nebo, v případě dohody podepsané cestujícím, cestovními poukazy nebo jinými službami), a to za část nebo části neuskutečněné cesty a za část nebo části již uskutečněné cesty, jestliže let nadále neslouží účelu vztahujícímu se k původnímu cestovnímu plánu cestujícího, spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti.
Formulář stížnosti, který spotřebitel může vyplnit a zaslat danému zprostředkovateli lze nalézt na stránkách Úřadu pro civilní letectví (zde: https://www.caa.cz/verejnost/odepreni-nastupu-zpozdeni-nebo-zruseni-letu/formular-stiznosti-cestujicich-v-letecke-doprave/).
Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví, letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.