Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupelnové studio STEIF i přes veškeré urgence nedokončila rekonstrukci koupelny, WC, kuchyně a chodby, která se uskutečnila v r.2020. Začala koncem srpna a původní ukončení mělo být za 6 týdnů. Jelikož tam byly vícepráce, počítala jsem s delším termínem, ale ani v listopadu ještě nebylo ukončeno. Po dohodě s firmou jsem smlouvu ukončila s vyčíslením dlužné částky za neprovedené práce a již zaplacené ale nenamontované zboží. Firma přestala reagovat, doručené dopisy se vracely a dle informací v původním sídle firmy NYSPO, byla jí ukončeno místo pro doručování.
smlouva o provedení rekonstrukce, práce, WC, sprchová vanička, zástěna u sprchy a další
zaplacení dlužné částky vyčíslené na 45.235,- Kč.
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo (rekonstrukce koupelny). Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.
Není-li dílo dokončeno v ujednaném čase, ocitá se zhotovitel v prodlení. Spotřebitel by v takovém případě mohl po zhotoviteli žádat smluvní pokutu, pokud byla ve smlouvě sjednána. Spotřebitel by také měl zhotoviteli oznámit, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží. Po marném uplynutí této lhůty platí, že spotřebitel od smlouvy odstoupil. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.
Pokud došlo k dohodě mezi zhotovitelem a spotřebitelem, musí zhotovitel spotřebiteli zaplatit to, na čem se domluvili.
Nicméně, je důležité, aby si spotřebitelé vždy před uzavřením smlouvy se zhotoviteli zkontrolovali daného zhotovitele na internetu (přes recenze).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.