Počet nahlášených stížností: | 561 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Hezký den přeji,
chci podat kontrolní podnět na e-shop www.icell.cz, konkrétně na firmu #EXPERT4YOU s.r.o., IČ 07396724 ( zastoupená jednatelem MARTIN SAHULKA, dat. nar. 13. srpna 1986, č.p. 80, 280 02 Libenice).
Dne 28.06.2022 jsem si na tomto e-shopu objednala zboží (pouzdro na mobil) v hodnotě 259 Kč, plus 89 Kč za doručení Českou poštou. Den po objednání mi dorazil e-mail, kde firma potvrzuje přijetí platby za objednané zboží. Do dnešního dne jsem objednané a uhrazené zboží neobdržela, na e-mailovou komunikaci firma nereaguje.
Když jsem pátrala na internetu, tak jsem zjistila, že je mnohem více zákazníků tohoto e-shopu, kteří své zaplacené zboží stále neobdrželi.
Jak mohu dále postupovat? Je možné se připojit k hromadnému trestnímu oznámení, pokud nějaké bylo podáno?
Děkuji předem za odpověď či pomoc s řešením.
Pouzdro na mobilní telefon v hodnotě 259 Kč
Dodání požadovaného zboží nebo navrácení uhrazené částky 348 Kč (259 Kč za pouzdro + 89 Kč za dopravu)
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 10000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.