Počet nahlášených stížností: | 370 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 15 |
Dobrý den,
dne 24.8.2022 jsem cestovala vlakem na trase Praha - Brno, původní odjezd 16:38 - avizované zpoždění se neustále navyšovalo, vlak vyjel o více než 120 min později, do mé cílové stanice přijel se zpožděním 125 minut. Při požadavku na kompenzaci ceny jízdného mi bylo sděleno, že kompenzace není možná, jelikož se neposuzuje čas příjezdu do cílové stanice konkrétního cestujícího, ale do cílové stanice vlaku, což v tomto případě byla Rijeka, přičemž konečné zpoždění bylo údajně "jen 115 min" a jelikož nepřesáhlo 120 min, nárok na kompenzaci není.
Je prosím v souladu s legislativou, aby bylo takto posuzováno, že rozhodující je zpoždění do cílové stanice vlaku, nikoliv zákazníka? Tento výklad se mi jeví v rozporu s ochranou spotřebitele.
Ještě bych doplnila, že s Regiojetem jsem vždy jezdila moc ráda na různých trasách, ale poslední měsíce je zpoždění na některých linkách "standardem", a proto cítím potřebu se ozvat!
Prosím o vyjádření.
Děkuji.
Ivana Bžatková
Jízdenka s rezervací č. 6702900693
Kompenzace ceny jízdného (50 % z obou zakoupených jízdenek)
|
Tweet |
Ustanovení § 2553 Občanského zákoníku stanoví, že jedná-li se o pravidelnou přepravu osob, stanoví přepravní řády, jaká práva má cestující vůči dopravci, nebyla-li přeprava provedena včas. V tomto případě je tedy třeba vycházet z přepravního řádu společnosti (v rámci společnosti RegioJet a.s. více informací nalezne spotřebitel zde: https://regiojet.cz/nase-jizdenky/garance).
Stížnosti směřující vůči nedodržování jízdních řádů je vhodné a účelné směřovat přímo na konkrétního dopravce prostřednictvím jeho zákaznické telefonní linky +420 222 222 221 či webového formuláře na stránkách https://regiojet.cz/kontakty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.