Společnost


RegioJet a.s.

Počet nahlášených stížností:370
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#60423Zpozdění vlaku přes 120 min. vs neuznaná kompenzace jízdného

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 30 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
08.09.2022, před 2 lety

Ivana Bžatková

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 24.8.2022 jsem cestovala vlakem na trase Praha - Brno, původní odjezd 16:38 - avizované zpoždění se neustále navyšovalo, vlak vyjel o více než 120 min později, do mé cílové stanice přijel se zpožděním 125 minut. Při požadavku na kompenzaci ceny jízdného mi bylo sděleno, že kompenzace není možná, jelikož se neposuzuje čas příjezdu do cílové stanice konkrétního cestujícího, ale do cílové stanice vlaku, což v tomto případě byla Rijeka, přičemž konečné zpoždění bylo údajně "jen 115 min" a jelikož nepřesáhlo 120 min, nárok na kompenzaci není.

Je prosím v souladu s legislativou, aby bylo takto posuzováno, že rozhodující je zpoždění do cílové stanice vlaku, nikoliv zákazníka? Tento výklad se mi jeví v rozporu s ochranou spotřebitele.

Ještě bych doplnila, že s Regiojetem jsem vždy jezdila moc ráda na různých trasách, ale poslední měsíce je zpoždění na některých linkách "standardem", a proto cítím potřebu se ozvat!

Prosím o vyjádření.

Děkuji.

Ivana Bžatková


Produkt

Jízdenka s rezervací č. 6702900693


Požadované řešení

Kompenzace ceny jízdného (50 % z obou zakoupených jízdenek)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.9.2022 16:09, před 2 lety

Ustanovení § 2553 Občanského zákoníku stanoví, že jedná-li se o pravidelnou přepravu osob, stanoví přepravní řády, jaká práva má cestující vůči dopravci, nebyla-li přeprava provedena včas. V tomto případě je tedy třeba vycházet z přepravního řádu společnosti (v rámci společnosti RegioJet a.s. více informací nalezne spotřebitel zde: https://regiojet.cz/nase-jizdenky/garance).

Stížnosti směřující vůči nedodržování jízdních řádů je vhodné a účelné směřovat přímo na konkrétního dopravce prostřednictvím jeho zákaznické telefonní linky +420 222 222 221 či webového formuláře na stránkách https://regiojet.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.2.2023 14:47, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.