Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 7.7.2022 jsem objednal nový telefon Samsung A53 i s flip pouzdrem na ochranu telefonu. Bohužel na pouzdru byla sice nálepka že je na můj telefon, ale pouzdro bylo na úplně jiný telefon - bylo malé. Pouzdro jsem poslal zpět s průvodním dopisem a žádosti, aby mi bylo zasláno pouzdro správné. Alza mi nové pouzdro neposlala, ale vrátila peníze. Následně jsem dne 4.8.202 přes kontaktní formulář požádal o vrácení peněz za poštovné které jsem zaplatil za vrácení pouzdra. Na tento dotaz z Alzy nikdo nereagoval. Až po telefonickém rozhovoru mi bylo zasláno toto stanovisko.
"Dobrý den,
kontaktuji Vás na základě řešené situace. Po takové době již bohužel není průvodní dopis k dispozici. Produkt byl určen jako příslušenství k danému telefonu, měl tedy pasovat. Situace byla řešena jako odstoupení od kupní smlouvy, v takovém případě se poštovné neproplácí.
Děkuji za spolupráci, a omlouvám se za komplikace.
V případě dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.
Se srdečnými pozdravy. "
Alza jednoduše vyřešila situaci jako odstoupení od smlouvy zákázníkem. V průvodním dopise jsem situaci popsal plus jsem přiložil fotografii pouzdra vedle telefonu, aby bylo vidět, že je pouzdro malé. Průvodní dopis mohu spolu s fotografií znovu poskytnout.
Po dnešním telefonátu s alzou jsem opravdu rozčarován, neboť mi operátorka tvrdí, že už je na vrácení peněz za poštovné pozdě.
S pozdravem
Martin Včeliš
Pouzdro na mobil FIXED Opus pro Samsung Galaxy A53 5G černé
Vrácení peněz za poštovné.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Podle § 1832 odst. 1 Občanského zákona platí, že pokud spotřebitel odstoupí od smlouvy má podnikatel povinnost vrátit spotřebiteli všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal a to bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, přičemž podle odst. 2 tohoto ustanovení platí, že podnikatel vrátí spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
Spotřebitel nicméně nechtěl od smlouvy odstoupit, ale žádal reklamaci zakoupeného zboží.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu.
Finanční prostředky spojené s poštovným, ve výši 60 Kč, jsme Vám ke dni 9.9. 2022 proplatili na Vámi uvedený bankovní účet.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.
Hodnocení:
Komentář: Ano případ je vyřešen Alza vrátila prostředky za poštovné.
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.