Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Koupila jsem boty.. Byly male tak jsem je chtěla vyměnit.. A že je maji ve skalrwch v cizině.. Uběhlo 3tydny vidím že boty prodávají ale mě dosud výměnu neudělali.. Myslím že problém je v tom že aktuálně stojí odost více.. Přesto že jsem domluveni na výměně nic se neděje a internetu boty mají a mě vykládají bláboly jak musím čekat až přijdou z ciziny.. Boty jak zakoupene odeme i ty co aktuálně prodávají mají identický kód.. Myslím že jim jde o to abych si nechala vrátit částku za kterou jsem je koupila a objednala, znovu za mnohem více peněz.. Velice neprofesionální přístup.. Přes mail mi napíšou že boty jsou opět naskladněne a přes telefon bláboly že musím čekat
Boty timerland
Požaduji výměnu velikosti jak bylo domluveno.. A na které mám nárok.
|
Tweet |
Podnikatel může spotřebiteli umožnit vrácení, resp. výměnu zboží, které zakoupil v kamenné prodejně, aniž by se jednalo o uplatnění práv v reklamačním řízení z důvodu záruky jakosti zboží. Jde ovšem o možnost jdoucí nad rámec zákona, proto si podnikatel může stanovit různé podmínky, s kterými by měl ovšem kupujícího obeznámit při koupi zboží.
Pokud se v daném případě jednalo o koupi zboží na dálku, nevyplývá ze zákona spotřebiteli nárok na výměnu zboží, nicméně jej může vrátit do 14 dnů od převzetí bez uvedení důvodu a prodávající mu poté vrátí kupní cenu.
Dle jiného zákonného režimu výměna neprobíhá, ledaže by se spotřebitel na tom s prodávajícím prokazatelně dohodl, a tedy i na podmínkách takové výměny.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
nastalá situace nás velice mrzí, avšak máme za to, že naše společnost vykonala pro řádné a co nejrychlejší vyřízení výměny z titulu objednávky č. 48001616 maximum.
Obdrželi jsme odstoupení od kupní smlouvy s požadavkem provedení výměny. Spotřebitelka byla Zákaznickým centrem naší společnosti bez zbytečného odkladu prokazatelně informována, že provedení výměny je v tomto případě z objektivních důvodů komplikované, může trvat i delší dobu, že není v našich možnostech naskladnění zboží jakkoli urychlit a že jsme tedy spotřebitelce připraveni vrátit kupní cenu.
citace ze zaslané e-mailové zprávy: „Můžeme se pokusit Vám je stáhnout do ČR, avšak jej nemůžeme přímo zaručit. Čekací lhůta by byla minimálně 14 dní. Další možnost je vrácení peněz a vytvoření nové objednávky.“
Spotřebitelka však na výměně trvala, byť byla prokazatelně upozorněna, že není možné zaručit standardní dobu dodání.
Dále byla spotřebitelka dne 5. září 2022 informována, že právě došlo k naskladnění požadovaného zboží s dotazem, zda-li stále trvá na výměně nebo či zda se rozhodla pro vrácení kupní ceny.
Spotřebitelka dne 6. září 2022 výměnu potvrdila a záležitost byla ihned předána k dalšímu zpracování do skladu.
Dle našich záznamů je zásilka v přepravě a zboží bude doručováno s vysokou mírou pravděpodobnosti zítra, 9. září 2022.
Máme za to, že na provedení výměny při odstoupení od kupní smlouvy ze zákona nemá spotřebitel nárok. Provedení výměny tak proběhlo co nejrychleji, bylo umožněno nad rámec zákonných povinností a v rámci prozákaznického přístupu.
Výše uvedené jsme připraveni doložit i při příp. soudním či správním řízení.
Děkujeme za pochopení a omlouváme se Vám za případné vzniklé komplikace.
Shoebox CZ s.r.o.
Děkujeme za součinnost.
Jak uvádí sama společnost - při odstoupení od smlouvy nemá spotřebitel zákonný nárok na výměnu věci. Ten by měl v případě reklamace (pokud by byla dodána jiná velikost bot, či jiné boty než byly objednány). Na základě informací poskytnutých stranami se však domníváme, že se o tuto situaci nejedná. Pokud tuto výměnu prodávající nenabízí "smluvně" nemůže si ji spotřebitel nárokovat - domníváme se, že podnikatel v tomto případě jedná nad rámec svých povinností.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl potvrdit doručení a následně stížnost uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Nebudu to nadále komentovat.. Určitě jsem do budoucna poučena..