Společnost


České úspory s.r.o.

Počet nahlášených stížností:33
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#60432Neoprávněné vymáhání pokuty

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 30 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.09.2022, před 2 lety

Jiří Rosek

Znění stížnosti

V říjnu 2020 jsem byl kontaktován telefonicky pracovníkem společnosti České úspory, s. r. o. Tento pracovník mi nabídl možnost zúčastnit se zdarma aukce energií - plyn a elektřina. Dále mě informoval o tom, že právě uzavírají přihlášky a mám možnost se do této aukce přihlásit. Celá komunikace byla nezávazná a stejně tak přihlášení se do této aukce. Na základě toho jsme se domluvili, že mi pošle kurýra, který se mnou sepíše Přihlášku do aukce, aby věděli, kolik energií mají vysoutěžit (nikoliv závaznou smlouvu se sankcemi).

4. 11. 2020 jsem byl kontaktovaný kurýrem ze společnosti MUFF s. r. o., který mi zásilku předal uprostřed města na silnici.

Po cca 1 měsíci jsem byl kontaktovaný pracovníkem České úspory, s.r.o. z kompletace přihlášek. Na začátku telefonátu mi sdělil, že je hovor nahráván. Sdělil mi, že jsem neposkytl součinnost a za to dostanu pokutu. A zde jsem projevil svoji vůli od dané smlouvy odstoupit, na to mi vyhrožoval pokutou, což jsem odmítl s tím, že jsem byl uveden v omyl při sjednávání smlouvy, jelikož mi byla nabídnuta možnost přihlásit se do aukce.

Od té doby bez kontaktu.

Dnes mi přišla předžalobní výzva k úhradě 15.440,93 Kč vč. úroků z prodlení a nákladů na právní zastoupení. Tuto předžalobní výzvu mi zaslala pro mě zcela neznámá společnost DomiCall Brno IČ 03465152, která je zastoupena advokátem Mgr. Tomášem Kovaříkem, ev. č. ČAK 13088. Ve výzvě uvádí, že mi byla zaslána faktura na částku 10.000,- Kč v lednu 2021. Žádnou fakturu jsem neobdržel a od společnosti jsem nebyl kontaktován.


Požadované řešení

Ze strany společnosti České úspory s .r o. jsem neobdržel žádné plnění formou služby, rady, srovnání, vysoutěžení dodavatele, nabídku ani jiný produkt. Proto požaduji zrušení vymáhání pokuty a potvrzení, že vůči mé osobě nemá žádné pohledávky a Přihláška k zajištění dodavatele energií a dalších služeb KJL...... je bez dalšího zrušena k datu uzavření smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.9.2022 12:42, před 2 lety

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod.

K odstoupení od smlouvy:
Podle § 1818 Občanského zákona platí, že spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy a s tímto právem nelze spojit postih. Ujednání ve smlouvě, která tomu odporují, jsou zakázaná a nepřihlíží se k nim. Smluvní pokutu lze navíc sjednat se spotřebitelem pouze ve smlouvě, nikoliv v obchodních podmínkách, a to jen pro porušení povinnosti. Porušením smluvní povinnosti však nemůže být zákonný výkon práva, kterým je např. odstoupení od smlouvy.

Odstoupit od smlouvy je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.2.2023 09:42, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.