Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Servisní technik zamítl reklamaci zahrádního nábytku s argumentací že byla sestava vystavena nevhodným klimatickým podmínkám (slunce,déšť,vítr,mráz)
Nábytek je vyrobený z umělého ratanu, který se začal drolit a praskat. Přes zimu jsem nábytek uskladil v zateplené garáži. Tedy nebyl vystavený mrazu.
Nábytek jsem zakoupil 20.3.2021 u společnosti Zahradni-svet.cz. Slouží teprve druhou sezónu, po které je nepoužitelný.
Toto u výrobku uváděli:
Umělý ratan je moderní materiál s dlouhou životností a extrémní odolností vůči povětrnostním vlivům
Umělý ratan je syntetické polyetylénové vlákno, z čehož vyplývá, že déšť pro něj neznamená žádnou hrozbu. Na rozdíl od přírodních materiálů totiž při běžném používání nepodléhá hnilobě a plísni a nenásáká vodou.
Zahradní sestava RELAX Deluxe V-garden
Výměna zboží či vrácení peněz
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.