Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Dobrý den, včera mi prišla sms- výzva k zaplacení 399,-kč . Vůbec nevím za co, společnost Stander mi vůbec není známa . Má být uhrazena fa *****. Případně žádám zaslat svou objednávku dotyčného zboží a potvrzení mnou převzatého zboží . Děkuji.... . Prosím o vysvětlení a ujasnění situace .
Petra Ohlídalová, Mgr .
Ze sms vůbec není jasné , o jaké zboží jde....
Vysvětlení celé situace, případně doložení proběhnuvší transakce-objednávka - doručení , atd. Děkuji .
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna (může se tak stát i prostřednictvím telefonu) a zda nebyla později zrušena.
Pokud spotřebiteli někdy v budoucnu nějaké zboží dojde (a je si jistý, že nic neobjednal nebo smlouvu vypověděl), jedná se o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět (§ 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), ani za zboží nemusí platit.
Doporučujeme spotřebiteli preventivně, aby od smlouvy odstoupil. Ideálně doporučeným dopisem s dodejkou adresovaný společnosti Stander Sp. zo.o., Warszawa, Ursus, ul. Bodycha 87, 05-816 Reguły, Polsko. V případě sporu bude mít v ruce důkaz, že smlouvu opravdu vypověděl. Výpověď smlouvy, resp. odstoupení od smlouvy neznamená uznání jakéhokoliv závazku vůči společnosti.
Pokud spotřebitel nic neobjednal a společnost po něm požaduje zaplacení, jedná se o tzv. agresivní obchodní praktiku. Jelikož jde o subjekt, který má sídlo mimo ČR, je mimo působnost České obchodní inspekce, která vykonává obvykle nad těmito praktikami dozor a pokutuje je. Jelikož jde o subjekt z EU (Polsko), může se spotřebitel obrátit na Evropské spotřebitelské centrum.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Spotřebitelka nás po uzavření stížnosti informovala, že jí byly peníze vráceny. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.