Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#60442Neoprávněné zamítnutí reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 18 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.09.2022, před 2 lety

Jiří Borkovec

Znění stížnosti

Prodejci jsem zaslal následující důvody proč nesouhlasím se zamítnutím reklamace:
----------------------------------------------------------------------------
REKLAMACE ***
Dobrý den,
V přiloženém reklamačním protokolu *** je uveden jako důvod zamítnutí reklamace připojení výrobku na vodovod vyšším tlaku nez 3,0 baru. Výrobek byl skutečně připojen na vodovodní řád s tlakem cca 5 baru, což je běžná hodnota v rozmezí tlaku vody stanoveném vyhláškou 428/2001 Sb.
Citace z uvedené vyhlášky:
§ 15

(1) Rozvodná vodovodní síť a potrubí zásobních řadů se navrhuje na maximální hodinovou potřebu vody. Potrubí ostatních vodovodních řadů se navrhuje na maximální denní potřebu vody.

(2) Vodovodní potrubí vodovodu se navrhuje podle normových hodnot.10)

(3) Vodovodní potrubí vodovodu se nesmí propojovat s potrubím užitkové a provozní vody a ani s vodovodním potrubím z jiného zdroje vody, který by mohl ohrozit jakost vody a provoz vodovodního systému.

(4) Maximální přetlak v nejnižších místech vodovodní sítě každého tlakového pásma nesmí převyšovat hodnotu 0,6 MPa. V odůvodněných případech se může zvýšit na 0,7 MPa.

Z výše uvedeného vyplývá, že výrobek který nemá být připojen na tlak vyšší než 3 bary neboli 0,3 MPa je zcela nevhodný pro používání v ČR, kde tlak ve vodovodní síti může být až 0,7 MPa.
Informace o maximálním přípustném tlaku není uvedena ani na výrobku ani na eshopu, kde jsem výrobek koupil.
Citace z eshopu:
Parametry a specifikace
Vlastnosti
Objem zásobníku 25 l
Vlastnosti Solární ohřev vody, Regulace teploty vody, Kohoutek na nohy
Druh montáže Pevná montáž, Přenosná
Materiál Plast
Rozměry
Šířka základny 17 cm
Hmotnost 8 kg
Barva
Barva Černá
Méně
.....HD polyethylen využitý k výrobě těla sprchy Formida Happy je proslulý svou odolností. Takže se nemusíte bát nástrah počasí či rychlých změn teploty. Sprcha odolá.....

Kromě výše uvedených klamavých informací k výrobku ještě upozorňuji na to, že reklamace nebyla vyřízena v zákonné lhůtě. Výrobek jsem reklamoval již 12.7. (***) 28.7. jste mi výrobek vrátili jako opravený, ve skutečnosti ale se stále stejnou závadou, takže jsem ho musel znovu reklamovat 29.7. Reklamace byla zamítnuta až 22.8. a závada byla označena jako neopravitelná.
Z výše uvedených důvodů odstupuji od kupní smlouvy a požaduji vrácení kupní ceny na konto ***.

S pozdravem
Jiří Borkovec
-------------------------------------------------------------------------

Odpověd na výše uvedenou zprávu:

"... trváme na zamítnutí reklamace."


Produkt

Produkt je stále nabízen na eshopu bez upozornění na nevhodnost pro ČR.


Požadované řešení

Vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.9.2022 11:23, před 2 lety

Reklamace nevyřízena řádně a včas:
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Zamítnutí reklamace:
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.9.2022 11:45, před 2 lety

Dobrý den, pane Borkovče,

děkuji za Vaši zprávu.

Ověřoval jsem celou situaci ve spolupráci s reklamačním a nákupním oddělením.

Bylo zjištěno, že údaj o tom, do jakého maximálního tlaku je produkt z Vaší zamítnuté reklamace použitelný, je uvedený v manuálu přiloženému k produktu. Je to tlak 3 bar. V ČR je dle normy ČSN 75 5401 udržován talk v rozsahu 0,15-0,6 MPa, je tedy potřeba si před použitím sprchy ověřit tlak ve Vašem vodovodním řádu a pokud je vyšší, produkt nepoužívat. Dle normy ČSN 75 5401 může být v ČR tlak vody jak nižší, tak vyšší než tlak 3 bary.

Rozhodnutí, zda lze na daném místě produkt používat je potřeba učinit až na základě ověření tlaku ve Vašem vodovodním řádu, s přihlédnutím k maximálnímu přípustnému provoznímu tlaku solární sprchy, který je uvedený v manuálu.

Děkuji za pochopení.

S přáním hezkého dne
Standa z Alza.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.9.2022 23:44, před 2 lety


Jiří Borkovec

Odpověď k reakci společnosti Alza.cz z

V odpovědi společnosti Alza ze dne 27.9. 2020 podepsané Standa z Alza.cz se potvrzují nekalé obchodní praktiky této společnosti.

Reklamovaný produkt Solární sprcha FORMIDRA HAPPY jsem zakoupil na eshopu Alza.cz kde je nabízen s poměrně podrobným popisem. Kromě základního popisu kde je uvedena mimo jiné vysoká odolnost výrobku jsou ještě uvedeny klíčové vlastnosti a tabulka Parametry a specifikace. Nikde není zmíněna zásadní informace o maximálním připustném tlaku 3 bary, který je poloviční než normou stanovený maximální tlak ve vodovodním řadu v ČR. Zamlčení této informace se prodejce dopouští klamavého konání dle §5 a klamavého opomenutí §5a Zákona o ochraně spotřebitele (634/1992 Sb.)
V odpovědi společnosti Alza.cz se uvádí, že údaj o maximálním tlaku je uveden v manuálu přiloženém k výrobku, u výrobku který jsem koupil ale žádný manuál přiložen nebyl. Ale ikdyby byl manual přiložen, tak uvedení tak zásadního údaje pouze v manuálu, který nemá kupující při rozhodování o koupi k dispozici naplňuje podstatu klamavého konání či klamavého opomenuti.

Prodejce Alza.cz se ve své odpovědi vůbec nevyjadřuje ke stížnosti, že reklamace nebyla vyřízena v zákonné lhůtě. Z důvodu nevyřízení reklamace v zákonné lhůtě trvám na odstoupení od smlouvy a požaduji vrácení kupní ceny.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2022 16:59, před 2 lety

Děkujeme stranám za součinnost.

V souladu s § 9 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele je prodávající povinen informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků. Z toho dle našeho vyplývá i povinnost informovat o tom, že výrobek není vhodný pro všechny domácnosti (s ohledem na českou legislativu). Splnění informační povinnosti musí prokázat podnikatel.

Zároveň je povinnost podnikatele dodat k výrobku český návod (nejedná-li se o výrobky, kde je způsob používání zřejmý nebo obecně známý).

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat na vyjádření spotřebitele a doplnit, zda byl o vlastnostech výrobku řádně informován.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.10.2022 15:17, před 2 lety

Dobrý den, pane Borkovče.

Na základě telefonické komunikace jsme se domluvili na založení nové reklamace ASRE22885707 a jejím vyřízením vystavením dobropisu. Prosím tedy o doručení produktu podle instrukcí podaných dnes e-mailem na adresu: j.borkovec@gmail.com.

Děkuji za spolupráci.

Za Alza.cz Standa

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.12.2022 15:48, před 2 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.