Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupila jsem v eshopu www.sperky-sypo.cz soupravu šperků. Zvolila jsem platbu kartou a dopravu zásilkovnou. Obdržené zboží přišlo v pořádku, ale nevyhovovalo, tak jsem využila možnosti vrácení, zaslala jsem zpět. Odbržela jsem mail, že objednávka byla zrušena, opravný daňový doklad ale nebyl přiložen. Vrácena mi byla částka pouze za zboží, zaplacené dopravné ne. vyzvala jsem několikrát obchod k nápravě, ale vůbec nereagují.
chci vrátit peníze i za poštovné
|
Tweet |
Náklady spojené s odstoupením od smlouvy nese kupující. Poštovné tedy při vrácení zboží platí spotřebitel a prodejce nemá povinnost jej proplácet, ledaže by o tom spotřebitele nevyrozuměl předem (v tomto případě informace je uvedená v obchodních podmínkách prodejce).
V návaznosti na odstoupení má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání.
Z výše uvedeného vyplývá, že vrácení zboží hradí kupující, ale poštovné směrem ke spotřebiteli musí společně s celkovou cenou za zboží vrátit prodávající.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost doposud nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.