Počet nahlášených stížností: | 153 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 30.srpna 2022 ve 12:15hodin mi o2 společnost strhla za službu Mobbile Gaming 99,-Kč.Tuto službu jsem si NIKDY neobjednala.V "moje o2" jsem bohužel nenašla a nenašel ani prodavač na pobočce o2, adresu toho, kdo mi daných 99,-Kč strhl. Jen, že mi platba bude přičtena k paušálu. S pomocí pracovníka o2 jsem provedla blokaci na sms platby. Nicméně každé další dva dny mi chodí sms upozornění, že nebylo možné provést další platbu. Po dlouhém pátrání na internetu jsem našla jen podmínky společnosti http://ims-spain.com/cz/72/terms/cs. Kde jsem napsala email na mobbile.cz@silverlines.info a též na ECCnet-CZ@ec.europa.eu, ve znění: Dobrý den,
dne 30.srpna 2022 ve 12:15hodin mi o2 společnost strhla za službu Mobbile Gaming 99,-Kč.Tuto službu jsem si NIKDY neobjednala, tudíž se tak jedná o bezdůvodné obohacení z vaší strany. Navíc, mi nadále chodí od vás zprávy, kdy požadujete další platbu za služby, ačkoli já, jako spotřebitel jsem si NIKDY žádnou službu u vás neobjednala, naplňují se tak znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele.
Žádám o náhradu škody, která mi vznikla (99,-Kč)v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Nevím jak dále tuto situaci řešit, proto se obracím o pomoc na Vás d Test.
Děkuji, s pozdravem,
Pavla Gromanová
Neoprávněné obohacování se Mobbile Gaming
Požaduji vrácení peněz 99,-Kč
|
Tweet |
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. V případě sporu bude muset tuto skutečnost prokazovat podnikatel, v opačném případě nemá na plnění právní nárok a jedná se tak o bezdůvodné obohacení, přičemž platí, že ten, kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby. Blíže k možnostem odhlášení služby na http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/zruseni-objednavky-predplatneho-na-premium-sms.
Na žádost může operátor zablokovat tyto platby, je vhodné kontaktovat i poskytovatele služby s výpovědí (možného) závazku, které však není uznáním oprávněnosti pohledávky.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Španělsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCnet-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.