Společnost


BM ČESKO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:30
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#60480Nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 28 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.09.2022, před 2 lety

Kristýna Horunová

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 12.8.2022 jsme si na prodejně v Olomouci zakoupili sádrové obklady s dodací lhůtou 14 dní. Obklady dorazili, bohužel ale špinavé a rozbité. Zaměstnanci na nás apelovali, že se obklady rozbijí i v našich rukou, tak ať si je odvezeme domů. To jsme neudělali a zažádali o zaslání nových balíků, čekací doba tedy opět 14 dní. Dnes nám Baumax zaslal zprávu, že nové balíky již dorazili ale opět s poškozeným kusem, doba dodání nového balíku opět 14 dní. Zajímalo by mě, zda máme nárok na škodu vzniklou tímto prodloužením nebo alespoň na nárok dopravy, kterou jsme museli zbytečně podstoupit. Nejedná se o žádnou závratnou čekací lhůtu, ovšem lhostejné chování zaměstnanců a jejich přístup, jako bychom za to mohli my sami mi nedá spát. Předem děkuji za odpověď.


Produkt

21EK+KAMEN SADROVY WHITE STONE


Požadované řešení

Na dodané zboží bych si přála dostat slevu, nebo alespoň proplatit náklady spojené s naší dopravou na prodejnu, která byla zbytečná a budeme ji muset podstoupit znova.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.9.2022 15:14, před 2 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Cestu k prodávajícímu lze považovat za účelně vynaložené náklady reklamace a lze tedy požadovat proplacení těchto nákladů.

Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 4,70 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 511/2021 Sb.).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.2.2023 10:09, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.