Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
13.07.2022 jsem objednal zboží na lidl-shop.cz za 2.686 Kč. Doručeno mi bylo zcela jiné zboží (za cca 500 Kč). Proto jsem kontaktoval zákaznický servis na shopu. Následně jsem postupoval dle sdělených instrukcí a zboží přes PPL parcelshop odeslal zpět s odstoupením od smlouvy. Zboží předáno PPL 27.7.22, doručeno Lidlu 29.7.22. I přes opakované e-mailové žádosti s uvedením č. případu, jména zaměstnance a upozornění, že porušují zákonnou lhůtu, nikdo již nereaguje. Je 11.09.22 a peníze stále nemám.
č. obj.: *****, (dále neveřejné)
Vrácení částky 2.686 Kč
|
Tweet |
Prodávající má povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od odstoupení od smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Körbere, mrzí nás, že Vaše reklamace stále nebyla dořešena. My zde na dTestu bohužel nedokážeme Vaší reklamaci zaurgovat. Kontaktujte prosím náš zákaznický servis na bezplatné lince 800 115 435. Věříme, že reklamace bude vyřízena k Vaší spokojenosti. S pozdravem Lidl Česká republika v.o.s.
Hodnocení:
Komentář: Po 6 dnech od zaslání posledního e-mailu zákaznický servis Lidlu začal pracovat a peníze mi vrátil. Děkuji dTestu. Lidl by měl dostat pořádný flastr. Je to opakovaně, co nedodržují zákonnou lhůtu na vrácení peněz.