Počet nahlášených stížností: | 440 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
V sobotu dne 10.9.2022 jsem byl na nákupu v obchodě Billa, SPOL. S R.O., na prodejně Svitavská 2307/26, 678 01 Blansko. Provedl jsem nákup a mimo jiné jsem chtěl zakoupit zboží v akci, které bylo v akci jen v sobotu 10.9.2022. Jednalo se o zakoupení oleje MANKA řepový olej 1 l v akční ceně 48,90 Kč za kus. Toto zboží ale nebylo k dispozici a byl u zboží prázdný regál s ručně dopsaným textem „MAX 4 ks/osob/den“ (Foto mám k dispozici). Zboží v regále ani případně na paletě nebylo k dispozici. Stalo se mi to už po několikáté, že zboží není k dispozici.
Šel jsem tedy k pokladně zaplatit nákup. Stojím ve frontě na zaplacení a všiml jsem si velkého plakátu - billboardu nad pokladnou: „BILLA GARANCE. VŠE, CO JE V LETÁKU, NAJDETE V NAŠÍ PRODEJNĚ. VŠECHNO ZBOŽÍ Z LETÁKU JE V PRODEJNĚ VŽDY K DISPOZICI. POKUD NE, NABÍDNEME VÁM ZBOŽÍ SROVNATELNÉ KVALITY ZA STEJNOU CENU. Neplatí pro nepotravinářské zboží." (Foto billboardu mám k dispozici).
Při placení v 16:38:01 (účtenku mám k dispozici) se ptám prodavače, že zboží - řepkový olej - není k dispozici a požaduji náhradu dle výše citovaného billboardu nad jeho pokladnou. Prodavač se šel k regálu sám podívat a sdělil mi, že zboží je vyprodáno a nic pro mne udělat nemůže. Požadoval jsem, ať mi zavolá vedoucího, odpověděl, že vedoucí už tady není. Řekl jsem mu, že se tedy jedná o klamavou reklamu a co s tím klamavým billboardem budou dělat. Chtěl jsem proto zástupce vedoucího a na to mi sdělil, že zástupcem je on. Dožadoval jsem se tedy u něho jako zástupce, aby mi nabídnul srovnatelné zboží, což odmítl. Sdělil mi, že zboží je vyprodáno a je to uvedeno v letáku, což jsem dokázal letákem, kde není uvedeno, že zboží je k dispozici pouze do vyprodání zásob. Znovu jsem ho upozornil na billboard nad jeho pokladnou a požadoval plnění podle letáku. Chtěl jsem, ať mi sdělí svoje jméno, což rezolutně odmítl, tak jsem se chtěl podívat na jeho vizitku, ale tu si zakryl rukou, že to není jeho povinnost a začal se věnovat dalšímu zákazníkovi. Vzhledem k tomu, že na pokladně již byli ve frontě další zákazníci, nechtěl jsem již dále zdržovat provoz a jen jsem mu sdělil, že si na jeho jednání, jakožto zástupce vedoucího, budu stěžovat. Jeho ignorantství k problému se nějak vyjádřit nebo to vyřešit a jeho neochota se ani omluvit mě přiměla podat tuto stížnost a požadovat dodatečné splnění prodej srovnatelného zboží.
Akce sobota 10.9.2022 - Manka řepkový olej1 l v akční ceně 48,90 Kč/ks
A) Stažení klamavého billboardu „BILLA GARANCE. VŠE, CO JE V LETÁKU, NAJDETE V NAŠÍ PRODEJNĚ. VŠECHNO ZBOŽÍ Z LETÁKU JE V PRODEJNĚ VŽDY K DISPOZICI. POKUD NE, NABÍDNEME VÁM ZBOŽÍ SROVNATELNÉ KVALITY ZA STEJNOU CENU. Neplatí pro nepotravinářské zboží."
B) Dodatečné umožnění 2 ks Manka řepkový olej1 l v akční ceně 48,90 Kč/ks.
|
Tweet |
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Jak spotřebitel výše uvádí, daný billboard by mohl opravdu naplňovat znaky klamavé reklamy podle § 2977 Občanského zákoníku. V takovém případě by spotřebitel mohl po rušiteli požadovat, aby se nekalé soutěže zdržel nebo aby odstranil závadný stav. Dále může požadovat přiměřené zadostiučinění, náhradu škody a vydání bezdůvodného obohacení (§ 2988 OZ).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená zákaznice,
děkujeme za Váš podnět. Dovolujeme si Vám sdělit, že podněty zákazníků společnosti BILLA, spol. s r.o. zpracovává Infolinka pro zákazníky, na kterou se můžete kdykoliv s důvěrou obrátit prostřednictvím e-mailu info@billa.cz nebo ve všedních dnech v čase 8:00 - 18:00 na telefonním čísle 800 153 976.
S pozdravem,
BILLA, spol. s r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Stížnost byla společností Billa obratem vyřízena omluvou, dále umožnění nákupu požadovaného akčního zboží a sjednáním nápravy ze strany společnosti, aby v předmětné prodejně k podobným případům nedocházelo.
Děkuji, stížnost kladně vyřízena.