Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
přišlo mi SIPO s požadavkem platby 1520 Kč, takže SIPO už dlouho nepoužívám, na elektřinu jsem u YELLO Energy, žádnou smlouvu jsem s Vámi neprojednal a žádnou smlouvu jsem nepodepsal, takže poplatek samozřejmě neuhradím.
Slavomír Turoň
Nemám žádné řešení
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna (taková objednávka může být učiněna i prostřednictvím telefonu).
Uzavřít smlouvu s dodavatelem může za spotřebitele i zprostředkovatel, pokud uzavřel smlouvu o zprostředkovávání se spotřebitelem. Pokud by následně došlo k uzavření smlouvy o dodávce elektřiny nebo plynu zprostředkovatelem, má zprostředkovatel povinnost o tom vyrozumět bez zbytečného odkladu spotřebitele, nejpozději však do 14 dnů od uzavření takové smlouvy dle § 11m odst. 5 Energetického zákona. Spotřebitel následně může závazek ze smlouvy vypovědět a to bez postihu kdykoliv do 15. dne po zahájení dodávky elektřiny nebo plynu.
Spotřebitel je navíc i oprávněn kdykoliv bez postihu a finančního plnění odvolat zmocnění zprostředkovatele k uzavírání smluv.
Pokud si spotřebitel je však jistý, že za něj nejedná zprostředkovatel a neobjednal si dané plnění, jednalo by se o souběh dodavatelů. Dodavatelé nemohou chtít nic duplicitně, tedy nemohou zároveň požadovat peníze za stejné plnění.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.