Společnost


ELGAS Energy, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:312
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#60488Neoprávněně naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 27 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.09.2022, před 2 lety

Slavomír Turoň

Znění stížnosti

přišlo mi SIPO s požadavkem platby 1520 Kč, takže SIPO už dlouho nepoužívám, na elektřinu jsem u YELLO Energy, žádnou smlouvu jsem s Vámi neprojednal a žádnou smlouvu jsem nepodepsal, takže poplatek samozřejmě neuhradím.
Slavomír Turoň


Požadované řešení

Nemám žádné řešení


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.9.2022 16:27, před 2 lety

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna (taková objednávka může být učiněna i prostřednictvím telefonu).

Uzavřít smlouvu s dodavatelem může za spotřebitele i zprostředkovatel, pokud uzavřel smlouvu o zprostředkovávání se spotřebitelem. Pokud by následně došlo k uzavření smlouvy o dodávce elektřiny nebo plynu zprostředkovatelem, má zprostředkovatel povinnost o tom vyrozumět bez zbytečného odkladu spotřebitele, nejpozději však do 14 dnů od uzavření takové smlouvy dle § 11m odst. 5 Energetického zákona. Spotřebitel následně může závazek ze smlouvy vypovědět a to bez postihu kdykoliv do 15. dne po zahájení dodávky elektřiny nebo plynu.

Spotřebitel je navíc i oprávněn kdykoliv bez postihu a finančního plnění odvolat zmocnění zprostředkovatele k uzavírání smluv.

Pokud si spotřebitel je však jistý, že za něj nejedná zprostředkovatel a neobjednal si dané plnění, jednalo by se o souběh dodavatelů. Dodavatelé nemohou chtít nic duplicitně, tedy nemohou zároveň požadovat peníze za stejné plnění.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.2.2023 09:45, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.