Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Společnost Elgasenergy získala moje data od společnosti Asociace energetických poradců, které jsem se upsal 30.7.2021, která nám "vybrala" dodavatele elektřiny Františkovy energie, která dříve než zanikla přeprodala naše údaje společnosti Elgas Energy. Františkovy energie nám měly dodávat elektřinu od 1.8.2022. S původním dodavatelem E-on jsme měli smlouvu s fixní zálohou, Elgas Energy nám naimplantoval smlouvu se spotovou cenovou kalkulací, aniž by nás o tom přede informoval a aniž by nás požádal o schválení tohoto způsobu kalkulace. To se událo v době, kdy jsme se ze smlouvy s Asociací energetických poradců vyvázali (dne 14.1.2022). První zálohu za srpen ná určli 3000 Kč, další zálohy nám vykalkulovali na 11 500 Kč měsíčně. Díky nainstalované fotovoltaice jsme Eonu dosu platili pouze cca 1500 Kč, s tím, že nám kalkulaci vyúčtování posílali měsíčně.
Naskenovanou výpověď s mým podpisem poslanou mailem odmítli akceptovat, na výpověď poslanou doporučeným dopisem před 18ti dny nereagují.
Akceptace výpovědi s termínem ukončení smlouvy a eventuelním vrácením přeplatku.
|
Tweet |
Výpověď je jednostranný právní úkon - spotřebitel tak nepotřebuje vyjádření společnosti (přestože je vhodné ověřit, zda výpověď byla doručena řádně). Samotné ukončení smlouvy se poté řídí smluvními podmínkami - zejména jde o výpovědní dobu, která může běžet ode dne doručení, ale také od jiného data (např. 1. následujícího měsíce). Ve smlouvě by poté měla být také upravena délka výpovědní doby.
Komunikovat se společností je vhodné zejména písemnou formou, přestože se nejedná o nejrychlejší řešení - spotřebitel má v případě sporu písemné důkazy.
Jestliže nebyla akceptována výpověď skrz e-mail, je vhodné smlouvu vypovědět pomocí doporučeného dopisu s dodejkou (jak dle popisu spotřebitel učinil). Následně již není důležité, zda společnost reagovala. Pokud totiž výpověď obsahuje všechny podstatné informace (zejména identifikace stran, smlouvy, zjevné označení výpovědi), uplatní se domněnka doby dojití ve smyslu § 573 občanského zákoníku. Podle ní je doručeno třetí pracovní den po odeslání - následně (ne nutně okamžitě - viz výše) začne běžet výpovědní doba a po jejím uplynutí je smlouva ukončena.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie. (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.