Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
V dubnu 2022 jsem zakoupila 3 vstupenky na závod F1 v Monze (termín akce - 11.9.). Prodej přes Viagogo vypadal jako jediný oficiální prodej vstupenek. Vybrala jsem vstupenky k sezení na tribunu, zaplatila jsem 888 eur za 3 vstupenky (mělo se jednat o dárek).
Vstupenky nebyly k dispozici ihned, emailová zpráva od viagogo informovala, že budou ke stažení později. V tomto potvrzovacím emailu bylo uvedeno, že se jedná o nákup 3 ks vstupenek na závod F1 v Monze, termín neděle 11.9., 12.00, do "řady" (row), v hodnotě 888 eur.
Začátkem srpna jsem od viagogo obdržela email s odkazem na stažení vstupenek a přeposlala jsem jej obdarovanému. Ten si vstupenky stáhnul několik dní před akcí. Zjistili jsme, že na vstupenkach je uvedeno
- cena 86 eur/ks, celková cena za tři vstupenky tedy vycházela na 258 eur
- vstupenky nebyly na tribunu ani do řady, ale pouze opravnovaly ke vstupu do areálu závodu
- u každé vstupenky bylo uvedeno, že je na všechny 3 dny závodu (pátek, sobota, neděle) a ne pouze na neděli, jak jsem kupovala.
Zjištěnou nesrovnalost jsme okamžitě nahlásili viagogo přes můj účet, naše reklamace ale nebyla uznána (vyměnili jsme si asi 20 zpráv, viagogo stále odkazovalo na své Terms and Conditions a uvádělo, že je přeprodejcem).
Vzhledem k obrovské částce, o kterou jsem přišla, budu podvod hlásit i na policii.
Vstupenky na závod Formule 1, Monza, neděle 11. 9. 2022
Vrácení rozdílu zaplacené částky a reálné částky uvedené na vstupenkach (vzhledem k tomu, že vstupenky v hodnotě 86eur/ks jsme využili).
|
Tweet |
Společnost dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitel tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí .
Společnost se jakožto zprostředkovatel obchodu ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, nebo dodá vstupenky falešné, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku, případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil. Nebudou-li vstupenky řádně dodány, doporučujeme spotřebiteli, aby kontaktoval společnost a dodání vstupenek reklamoval.
Společnost Viagogo se přesunula ze Švýcarska do USA. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem v USA, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Dozorovým orgánem je tedy Federal Trade Commission (https://www.ftc.gov/), přičemž podnět lze podat skrze formulář dostupný z tohoto linku - https://reportfraud.ftc.gov/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.