Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#60519Podvodné platby za služby třetích stran - silverlines/MOBBILE

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 22 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.09.2022, před 2 lety

Ludmila Chadimová

Znění stížnosti

Prosím Dtest aby opakovaně urgoval O2 k vyjádření. Děkuji.

Důvod stížnosti:
V měsíčním výpisu jsme měli zaplatit částku 4x99 kč za nějakou neobjednanou službu.

Podrobný výpis:
06.08.2022
09:35 54200281232 Platba přes internet Ostatní - Platba přes O2 - internetové platby 1 ks
99,00 Kč

13.08.2022
09:35 54200281232 Platba přes internet Ostatní - Platba přes O2 - internetové platby 1 ks
99,00 Kč

20.08.2022
09:35 54200281232 Platba přes internet Ostatní - Platba přes O2 - internetové platby 1 ks
99,00 Kč

27.08.2022
09:36 54200281232 Platba přes internet Ostatní - Platba přes O2 - internetové platby 1 ks
99,00 Kč

Popis stížnosti:
Tímto vyjádřením zastupuji poškozenou osobu. Toto vyjádření bylo psáno v rámci několika hodin dohledávání informací a postupně doplňovány informace k ucelení obrazu celé věci.

1. Prvně jsme se dovolali operátorce, ta nám sdělila, že to reklamovat nemůžou, že musíme směřovat reklamaci firmě poskytující službu. Na dotaz které firmě, nás odbyla a sdělila pouze, že je to nějaký MOBILE a že jsme asi klikli na nějakou reklamu a automaticky s tím souhlasili, jestli jsme nehráli nějaké hry atd. Jenže MOBILE se dohledat na internetu nedá, alespoň ne nic konkrétního, takže jsme žádali o zaslání konkrétních informací. Řekla nám, že nám to pošle na email. Mezitím jsme s ní (podotýkám "znovu", viz níže) deaktivovali službu placení přes O2. K podobnému incidentu totiž došlo podruhé, neoprávněně nám bylo strháváno již dříve skrze nějakou APPLE službu. Opět předplatné. Apple v okolí nikdo samozřejmě nemá a nikdy neměl. V tu dobu jsme službu placení přes O2 již deaktivovali (ústně skrze operátora), peníze byly vráceny. Nyní tato služba byla záhadně aktivována bez našeho vědomí znovu, nebo nebyla deaktivována operátorem VŮBEC!
Slíbené informace neposlala.

2. Po půl hodině jsme volali znovu, típla volání a ozvalo se, že nám zasílají požadované informace.

3. Po další hodině jsme volali znovu, zvedl to operátor, který nám sdělil, že je tento podvod u nich poslední dobou dost rozšířený a místo sdělení informací nám začal podsouvat jakési balíčky (jako omluvu?), překontroloval jestli máme službu vypnutou a nabídl nám ochranu za 99,-/měsíc proti těmto nekalostem. Takže O2 nás umí ochránit před podvodníky, jenom musíme platit výpalné? Takže místo platby podvodu za 400kč/rok budu platit přímo O2 1200kč/rok? Jediné, co jsme z tohoto operátora dostali, byl email na reklamační oddělení. Dožadovali jsme se informace o té konkrétní firmě, nesdělil nic, ale že prý řekne, aby nám operátorka zavolala znovu. Samozřejmě nezavolala a informaci jsme neobdrželi.

4. Na daný reklamační email byly O2 zaslány výše uvedené informace pro účely reklamace a žádal jsem, aby poskytli informace komu máme platit a za co. Bylo nám pouze sděleno, že neshledali žádné problémy a reklamaci zamítli. Ani po dvojité urgenci o zaslání informace ohledně firmy u které "jsme si objednali službu", nám tuto informaci nesdělili!

5. Čekali jsme dál, jestli se email posune někam výše.

6. Po dvou dnech, se ozvala operátorka a opět stará písnička, že s tím nic dělat nemůžou, ale že nám můžou odečíst 200kč. Výborně, proč by odečítali 200kč? Pro "spokojenost zákazníka"? Později jsme zjistili, že na účet přidali 200kč pro volání + aktivovali službu PLATBA VOLÁNÍM. Takže PRO TARIF S NEOMEZENÝM VOLÁNÍM přidali 200kč na volání nebo další platbu skrz O2, neboli službu, kterou jsme zrušili. Neskutečný výsměch do obličeje zákazníka. Tak jsme opět udeřili, aby nám zaslali informaci, "KDE TO SAKRA MÁME VLASTNĚ REKLAMOVAT". Prý nám pošle email. Opět.

7. Do 15ti minut (najednou to jde!) přišel email, kde KONEČNĚ byl zobrazen název a email dotyčné "společnosti" - "Mobbile, email: mobbile.cz@silverlines.info". NIC VÍC. Alespoň se máme od čeho odrazit.

8. A hádejte. "Mobbile" se dvěma B - nelze vygooglit, jejich email nelze vygooglit. Tak fajn, někdo si udělal mail franta@lopata.cz a můžeme si tam jít všichni stěžovat, stejně jako do odpadkového koše. Jediné, co lze vygooglit a má společného se SILVERLINES je mobile4fun.cz@silverlines.info a hle, je toho plný internet, že se jedná o podvody, týdenní předplatné aniž by je někdo chtěl.

Velmi zajímavé je třeba spojení "mobile4fun" v uvedeném emailu přímo s O2.cz na stránce "https://www.o2.cz/osobni/platba-pres-o2/mobile4fun-aktivace", kde CHTĚJÍ 99KČ TÝDNĚ PŘEDPLATNÉ - velice podivná shoda okolností s naší platbou 99kč každý týden. Mluví o reklamním banneru na mobilu, kterou ještě jednou potvrdíte (aneb viz co řekla první i třetí operátorka). Celé O2 začíná nechutně páchnout podvodem páchaným na lidech.

Dále jednoduše googlujme "silverlines"

Odkazy
https://www.idnes.cz/mobil/mobilni-operatori/gamemine-malta-mobilni-hry-platba-treti-strane-o2.A190529_120418_mobilni-operatori_LHR
https://www.vyhledatcislo.cz/cislo/420255786511
https://www.blesk.cz/clanek/pravni-poradna/714913/stanislavu-55-jedine-kliknuti-na-telefonu-pripravilo-o-penize-dejte-si-pozor-varuje.html
https://www.zive.cz/poradna/podvod-mobile4fun/sc-20-cq-669941/default.aspx?consultanswers=1

Dtest stížnosti
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/59761/platba-za-neobjednany-mobbile-gaming-z-uctu-o2?filter%5Bsubjectfilter%5D=346
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/60168/nekale-praktiky-uctovana-neobjednana-sluzba?filter%5Bsubjectfilter%5D=346
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/59732/neopravnene-strhavani-penez?filter%5Bsubjectfilter%5D=346
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/40493/mobile4fun-silverline-com
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/60479/neobjednana-sluzba-mobbile-gaming
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/60077/neobjednana-a-neopravnene-nauctovana-sluzba-mobbile-gaming-99kc-tydne
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/60060/neopravnene-uctovani-poplatku-za-predplatne-ve-vysi-99-kc-za-tyden
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/51137/neopravneny-poplatek-predplatne-her
Atd.

Jistě chápete, že se jedná o ten samý podvod!

9. Už v prvním hovoru s první operátorkou, který má O2 k dispozici v záznamu jsem uváděl, že se jedná o podvod a nevyžádanou službu. Je mi úplně fuk, že se O2 ohání tím, že jsem MOŽNÁ OMYLEM KLIKL NA NĚJAKOU REKLAMU (čímž nepřímo potvrzují výše zmíněné O2 mobile4fun). I kdyby jsem klikl na reklamu, musel bych někam zadávat mobilní číslo, měla přijít potvrzovací SMS, nebo bych musel tuto SMS sám poslat. Žádná dohoda, žádné upozornění, nic se nikde nedělo, alespoň nic bez našeho vědomí. Takže nekalá praktika. Nehodlám platit za službu, kterou nemám, nevyužívám a za kterou je mě týdně automaticky strháváno.

10. Jak jsem psal výše, operátor sdělil, že je ten podvod u nich běžný, tudíž O2 o tom ví moc dobře, dělá ze sebe hlupáka a stejně to bude lidem účtovat a tím dotovat podvodníka? Tzn O2 jede ruku v ruce s tímto podvodem? A proč bych měl já řešit podvod a psát někam na Kypr nebo kamsi na pravděpodobně falešný a v google nedohledatelný email, podvod o kterém O2 moc dobře ví? Nestačí, že platíme v Evropě nejvíce za data i volání? Nestačí, že služby které platíme, viz O2 TV jsou pomalé jak z roku 1990? Nestačí, že musíme každých půl roku platit výpalné za číslo v dobíjecích kartách, aby nám ho nezrušili? Nestačí, že když si zakoupíme SIM kartu, je VŠE aktivované a po zapnutí mobilu, aniž chceme přicházíme o peníze? Když nedeaktivujeme tu a tu službu, přicházíme o peníze? Teď ještě budeme podporovat koitus O2 s podvodníky ze zahraničí, kde O2 se otočí již oškubávanému zákazníkovi zády a ten bude platit ještě více? Nebo rovnou platit výpalné za ochranu? Operátoři co se vymlouvají a neřeší, musíme z nich dolovat informace, nebo případně típnou volání a ignorují?

11. Na email mobbile.cz@silverline stále nikdo nereaguje, mobbile.cz stránka (odvozeno od mailu) není dostupná či nikdy neexistovala. Vzhledem k tomu, že nic víc než nějaký email a nějaký náhodně vymyšlený název MOBBILE od O2 nemám, nemám žádnou fakturu od firmy MOBBILE, tak nemám kam jít reklamovat a vzhledem k tomu, že O2 je zprostředkovatel, neboli MÉ PENÍZE JDOU O2 A TEN JE ODESÍLÁ PODVODNÍKOVI do zahraničí, měl by O2 zakročit SÁM a neoprávněně zaplacené peníze vrátit, jinak se stává spolupachatelem podvodu. Na O2 faktuře není zhola nic o službě, kterou jsem měl údajně předplatit, což je též podle mě protiprávní. Zákazník má být jasně informován o službě, jakou si objednal a "09:35 54200281232 Platba přes internet Ostatní - Platba přes O2 - internetové platby 1 ks" NENÍ DOSTATEČNÁ INFORMACE a nemůže sloužit jako faktura. Jistě všichni víte, jak vypadá faktura a které informace obsahuje. A vzhledem k tomu, jakým způsobem byl problém řešen či spíše neřešen, neboli operátoři nechtěli zaslat informace o firmě u které "jsme si údajně službu/předplatné objednali", stejně jako na reklamacích nechtěli tyto informace poskytnout, ačkoliv jsem je 2x žádal a až po dvou dnech po udeření na třetí operátorku jsme zjistili alespoň email, nás to vede k zamyšlení o utajování důležitých informací před zákazníkem a nekalou praktikou O2, poněvadž pokud nezaplatím, zastaví internet, mobilní služby, čímž nás "odříznou" od možnosti se vůbec někde hájit a začnou chodit upomínky a vyhrožování. A poněvadž nemám jak se bránit, než zaplatit a sklopit hlavu, je to WIN pro O2 a jejich podvodné partnery, že? Další důkaz a předzvěst těchto podvodů je konsolidace plateb - Dříve jsme mohli platit modem/internet a mobil odděleně, nyní je vše v jednom čísle. Někdo vás obere v mobilu, odmítnete to zaplatit, neboli chcete zaplatit jen to co využíváte a o zbytek se třeba soudit, což nyní nejde - odpojí vás i od modemu a začnou posílat výše zmíněné upomínky.

12. Update. Později jsem nalezl na "https://www.o2.cz/osobni/-a112407?field=data" O2 seznam jejich obchodníků, mezi nimiž je i zmíněný email a světe div se i ID firmy, která sedí s výše uvedenou fakturací od O2. Stačí vyhledat uvedený mail. Silverlines je tam několikrát, dokonce i Kypr v užití s názvem "mobile4fun" z jiných stížností.
5420028 Mobbile (Innovative MobileSolutions)
Avd. Jeronimo Roure 49, 2º B - Puerto de Sagunto Valencia, 46520 Spain 420800210280 mobbile.cz@silverlines.info

Takže operátoři ani reklamační oddělení O2 nebyli schopni tuto informaci zjistit a zaslat, ačkoliv s nimi spolupracují a mají je ve své databázi? Musel jsem si to složitě najít sám? Mlžili operátoři a očekávali, že to vzdáme a zaplatíme?
Nicméně odkaz výše je důkaz, že O2 spolupracuje s touto "společností" a pravděpodobně záměrně zamítá reklamace. Když si vyhledáte telefonní číslo dotyčné "firmy" (+420 800 210 280) na google, naleznete slova typu - obtěžující, šmejdi, nic neposílat, podvodný hovor, finanční past atd. Takže mě milé O2 posíláte s reklamací do další finanční pasti? "Dohodnout" se s podvodníky a šmejdy a zkoušet u nich reklamaci na něco, co jsem si neobjednal? Mohu očekávat díky Vám ve svém emailu hromady spamů? Odporné!

Vyzývám O2 k důkladnému vyjádření - nikoliv generické odpovědi co máte připravené na copy@paste pro tyto účely a přezkoumání Vašich "obchodníků" a nekalých praktik, na kterých se byť možná nevědomě - ač pochybuji - podílíte. Vraťte laskavě peníze nám, i ostatním zde na Dtestu se stejným problémem a se stejnou "společností", které Vám ani Vašim spolupachatelům nepatří!

13. Zároveň znovu prosím Dtest, aby opakovaně urgoval O2 k vyjádření. Děkuji.


Produkt

54200281232 Platba přes internet Ostatní - Platba přes O2 - internetové platby 1 ks x4 (potažmo 5, cosi operátorka řekla o čekající platbě, pravděpodobně po zablokování placení služeb přes O2)


Požadované řešení

Vrácení všech peněz za "Platba přes internet Ostatní - Platba přes O2 - internetové platby 1 ks" od Vašeho obchodního partnera.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.9.2022 15:54, před 2 lety

Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. V případě sporu bude muset tuto skutečnost prokazovat podnikatel, v opačném případě nemá na plnění právní nárok a jedná se tak o bezdůvodné obohacení, přičemž platí, že ten, kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.

Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby. Blíže k možnostem odhlášení služby na http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/zruseni-objednavky-predplatneho-na-premium-sms.Pro zrušení objednávky a tím i zrušení zasílání zpoplatňujících Premium SMS stačí zaslat odhlašovací SMS na pětimístné číslo které jste použili pro objednání služby. Pokud si to číslo už nepamatujete, nic se neděje - je to prvních pět číslic z čísla, ze kterého vám na telefon chodí pravidelné zpoplatňující zprávy. Text který musíte napsat do odhlašovací SMS je "STOP" - jedná se o univerzální odhlašovací text SMS, který zruší všechny vámi objednané služby na tomto čísle.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCnet-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Operátor v obdobné stížnosti uváděl následující:

Bude se pravděpodobně jednat o standardní formu online předplatného, které bylo pořízeno pomocí platby přes internet na telefonním čísle.

Standardně u těchto plateb je nutné ověření PINem nebo biometrikou (scan obličeje, otisk prstu). U některých těchto plateb se však může stát, že ji provedete nevědomky kliknutím na reklamní banner na nějakém webu.

O2 v tomto případě je pouze zprostředkovatelem platby a nikoli její příjemce. Kontakty na poskytovatele naleznete přímo zde https://www.o2.cz/osobni/-a112407?field=data.

Blokaci platby přes internet je možné provést MojeO2, kdy se po kliknutí na číslo a zde, v sekci doplňkové služby, přes položku Platby přes internet a lze nastavit restrikci - zakázáno vše. Případně lze službu ovládat i přes web https://moje.o2platba.cz/login/?backKey=2y2t2, kde je historie plateb, limity a možnost blokace jednotlivých poskytovatelů. Pokud by se blokace nedařila lze se obrátit na e-mail info@o2guru.cz telefonní číslo, o které se jedná a PUK kód(pokud se jedná o předplacenou kartu) nebo datum narození majitele (pokud se jedná o paušál).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.9.2022 14:59, před 2 lety

Dobrý den,
děkuji za opravdu vyčerpávající popis celé situace.
Podařilo se mi zjistit, že má majitelka na čísle služby blokované dle žádosti v reklamaci, stejně tak byly i vyřešené reklamace z e-mailu Silverline, kam jste nejspíš psali.
Vše by v tuto chvíli mělo být v pořádku.
Jen doplním, že tyto formy předplatných opravdu můžou být objednané přes mobilní telefon. Stačí při procházení webu odsouhlasit podmínky služby, následně vám dorazí SMS s potvrzením. Více není třeba. My jsme pouze zprostředkovatelem platební transakce, tudíž veškeré formy reklamací je vhodné řešit přímo u poskytovatele předplatného, který bere v úvahu možné odstoupení od smlovy online obsahu do 14 dnů.
S pozdravem
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2022 17:45, před 2 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
5.12.2022 13:21, před 2 lety


Ludmila Chadimová

Hodnocení:

Komentář: Zrušili jsme všechny služby a přešli k jinému operátorovi. Pouze u operátora O2 jsou tyto druhy podvodů. Detaily lze snadno dohledat na internetu. Osobně již tuto věc řešit nehodláme - jsou jiní, kteří dále bojují.