Počet nahlášených stížností: | 45 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 1 |
Vlak Leo Express č.7153 jedoucí z Ústí nad Orlicí do Moravského Karlova nepočkal na rychlík č.863 Svitava, který jede z Prahy směr Blansko. Přestože rychlík měl deklarované zpoždění 15 minut, ve skutečnosti byl zpožděn méně. Již v 8:52 byl rychlík ve stanici Ústí nad Orlicí a osobní vlak z Leo Expressu by tedy čekal jen 12 minut (má závazek čekat 20 minut, jak mi bylo řečeno vlakovým personálem ČD i Leo Expressu). Jak je toto možné? Nemůžu se nyní dostat do práce načas.
Společnost nedodržela závazek.
Vlak Leo Express č.7153 (osobní vlak) že stanice Ústí nad Orlicí směr Moravský Karlov
Finanční kompenzace minimálně zakoupené jízdenky
|
Tweet |
Dle ustanovení § 41 odst. 1 písm. a) vyhlášky č. 175/2000 Sb., o přepravním řádu, platí, že nenastoupí-li cestující s platným jízdním dokladem pro jednotlivou jízdu cestu z důvodů na své straně, má právo na vrácení zaplaceného jízdného, jestliže nepoužitý jízdní doklad dopravci vrátí jde-li o veřejnou drážní osobní dopravu na dráze celostátní nebo na dráze regionální, nejpozději v den na ní uvedený jako den nástupu jízdy nebo potvrdil-li dopravce nejpozději v tento den nevyužití jízdního dokladu, a při částečném nevyužití jízdního dokladu pro jednotlivou jízdu má v takovémto případě právo na vrácení jízdného za neprojetý úsek cesty.
Výše uvedené ustanovení má být dle našeho názoru interpretováno tak, že vrácením jízdného se rozumí vrácení peněžních prostředků v situaci, kdy cestující jízdenku hradil rovněž peněžními prostředky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Kotlánová, chápeme nepříjemnost situace, kdy spoléháte na spoj, který Vás má dopravit do práce a nestane se tak. Jako dopravce v rámci závazkové dopravy na Orlicku máme závazek spolupracovat s ostatními dopravci a čekací časy uvedené v jízdním řádu jsou maximální dobou, po kterou může být spoj pozdržen. Jak dlouho, a zda vůbec, bude spoj čekat na jiný zpoždění spoj rozhoduje traťový dispečer CDP v souvislosti s dalšími okolnostmi a důsledky vzniku zpoždění spoje, který by čekal na zpožděný spoj. Pokud cestující jede ve zpožděném spoji a chce přestupovat na další spoj, měl by o tom uvědomit průvodčího vlaku, který zkontaktuje dispečera a ten následně traťového dispečera, který situaci vyhodnotí a rozhodne, zda spoj počká či nikoliv. Jelikož od Vás neznáme datum Vaší cesty, nedokážeme se detailněji vyjádřit k tomu proč náš vlak nepočkal na zpožděný spoj. Prosím, zkontaktujte naši zákaznickou péči s číslem jízdenky, abychom se mohli vyjádřit k Vaší žádosti o kompenzaci jízdenky, zda Vám dle smluvním přepravních podmínek vzniká nárok na storno jízdenky. Děkujeme za pochopení. S pozdravem, Michaela Müllerová
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.