Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 10.8. jsem si objednala čalouněnou postel a řádně uhradila na české poště vkladem na váš účet u ČSOB. Dne 6.9.v 18:00 jsem byla mejlem informována že objednávka je z vaší strany stornována zboží není skladem i když se jednalo o jediný kus z výprodeje.Dne 7.9. jsem ve 12:00 odesílala email s číslem účtu kam peníze zaslat i s upozorněním že jsem hradila přes Českou poštu.Ve 12:20 e-mail od vašeho zaměstnance kde děkuje za zprávu a potvrzuje že platbu zašle na účet.9.9. peníze nikde volám na vaší linku kde mi operátorka sděluje že mi v pondělí bude volat hlavní účetní.Par minut po hovoru opět váš zaměstnanec.Prý odesláno na účet ze kterého byla platba přijata. Pro získání platby kontaktujte příjemce platby.Byla jsem i na poště i v bance a obě instituce mně odkazují prodejce. Tudíž nejen že nemám postel na kterou jsem tři týdny čekala zbytečně ale není ani v mé moci peníze získat zpět
Navrácení peněz za zboží
|
Tweet |
V daném případě má prodávající povinnost vrátit do 14 dnů od odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
peníze byly řádně vráceny v rámci storna objednávky dne 7.9.2022 na účet zákazníka, ze kterého byla platba přijata. O dokončení procesu byl zákazník informován automaticky generovaným e-mailem ze dne 07.09.2022 09:42:57.
Děkujeme za spolupráci.
Tým OKAY.
Děkujeme za odpověď.
Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného a případně o uzavření stížnosti.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.