Počet nahlášených stížností: | 38 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Mám produkt exclusive u lama energy do 9/23 a dnes mi přišel dopis o zvýšení ceny ( nový ceník).vubec to nechápu že to mohou udělat.
Ale má cenu vůbec někam přejít , fixovat smlouvu , přibírají vůbec nekde? Cena mi stoupne asi o 700%
A další dotaz jestli nevíte, smlouva zůstane po tu dobu co jí mám sjednanou do 9/23 kdybych to neřešila a oni mohou stále hýbat s cenou? Vůbec to nechápu
Chci ponechat původní smlouvu
|
Tweet |
Má-li spotřebitel sjednán s dodavatelem produkt s fixní cenou, pak neexistuje (kromě změny regulované složky ceny nebo daně a obdobných poplatků) žádný důvod k jednostrannému zvýšení ceny. Spotřebitel by měl v takovém případě nový výměr záloh reklamovat. Společnost je povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace elektřiny náleží spotřebiteli náhrada ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.
Jednostranné změny smluvních podmínek a cen musí dodavatel oznámit spotřebiteli adresně, včas a s řádným obsahem. Nezbytnou náležitostí je poučení o možnosti smlouvu bez postihu vypovědět, a to nejpozději 10 dní před oznámenou změnou. Smlouva pak zaniká ke dni účinnosti zdražení. V tento den však už spotřebitel musí mít domluvené dodávky od jiného dodavatele (k uzavření nové smlouvy není nutná akceptace výpovědi ze strany stávajícího dodavatele, postačí prokázání odeslání výpovědi s dodejkou na adresu sídla stávajícího dodavatele).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.