Společnost


LAMA energy a.s.

Počet nahlášených stížností:38
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#60550Zvýšení ceny v době fixované ceny

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 25 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.09.2022, před 2 lety

Jitka Marková

Znění stížnosti

Mám produkt exclusive u lama energy do 9/23 a dnes mi přišel dopis o zvýšení ceny ( nový ceník).vubec to nechápu že to mohou udělat.
Ale má cenu vůbec někam přejít , fixovat smlouvu , přibírají vůbec nekde? Cena mi stoupne asi o 700%
A další dotaz jestli nevíte, smlouva zůstane po tu dobu co jí mám sjednanou do 9/23 kdybych to neřešila a oni mohou stále hýbat s cenou? Vůbec to nechápu


Požadované řešení

Chci ponechat původní smlouvu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.9.2022 19:26, před 2 lety

Má-li spotřebitel sjednán s dodavatelem produkt s fixní cenou, pak neexistuje (kromě změny regulované složky ceny nebo daně a obdobných poplatků) žádný důvod k jednostrannému zvýšení ceny. Spotřebitel by měl v takovém případě nový výměr záloh reklamovat. Společnost je povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.

Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace elektřiny náleží spotřebiteli náhrada ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.

Jednostranné změny smluvních podmínek a cen musí dodavatel oznámit spotřebiteli adresně, včas a s řádným obsahem. Nezbytnou náležitostí je poučení o možnosti smlouvu bez postihu vypovědět, a to nejpozději 10 dní před oznámenou změnou. Smlouva pak zaniká ke dni účinnosti zdražení. V tento den však už spotřebitel musí mít domluvené dodávky od jiného dodavatele (k uzavření nové smlouvy není nutná akceptace výpovědi ze strany stávajícího dodavatele, postačí prokázání odeslání výpovědi s dodejkou na adresu sídla stávajícího dodavatele).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.2.2023 14:16, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.