Počet nahlášených stížností: | 33 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
potřeboval poradit, jak a jestli vůbec lze řešit nastalou situaci. Můj otec v listopadu loňského roku uzavřel prostřednictvím České úspory smlouvu s Lama Energy. Oslovili ho, protože byl zákazníkem Bohemia Energy. Instruoval jsem ho, aby klidně dočasně uzavřel smlouvu bez závazku na likvidní ceny energií, abychom mohli společně hledat a kdykoliv změnit dodavatele.
Bohužel, když jsme dodavatele našli, tak jsem zjistil, že smlouva s Lama Energy je sice s tarifem Flexi, ale na dobu určitou. Lama Energy komunikuje stroze, ale vyjádřili se objektivně pouze v tom smyslu, že smlouvu opravdu nelze ještě 2 a půl roku vypovědět. Společnost České úspory nekomunikuje.
Otci samozřejmě každý měsíc rostou zálohy do nebes. Máme nějakou možnost služby České úspory reklamovat a uzavřít smlouvu, kterou jsme chtěli, ne která byla otci kvůli neznalosti "šmejdovských praktik" podsunuta?
Děkuji
Prokeš
Lama Energy - Flexi
Změna ve smlouvě, která by nám umožnila smlouvu vypovědět.
|
Tweet |
Spotřebitel může smlouvu ze zprostředkovatelem vypovědět kdykoliv, bez postihu a výpovědní doby, resp. odvolat zmocnění, které zprostředkovateli udělil k uzavření (změně, zrušení) smlouvy s dodavatelem. Plná moc navíc automaticky zaniká po uplynutí 12 měsíců od jejího udělení, byla-li udělena po 1. 1. 2022. Byla-li udělena dříve, zaniká nejpozději 31. 12. 2022. Není třeba prokázat akceptaci/přijetí výpovědi, stačí doklad o odeslání (doporučený dopis s dodejkou, zpráva do datové schránky) na adresu sídla společnosti vedenou v obchodním rejstříku.
Dochází-li ze strany dodavatele k navýšení záloh, jedná se o jednostrannou změnu smluvních podmínek a cen, kterou musí dodavatel oznámit spotřebiteli adresně, včas a s řádným obsahem. Nezbytnou náležitostí je poučení o možnosti smlouvu bez postihu vypovědět, a to nejpozději 10 dní před oznámenou změnou. Smlouva pak zaniká ke dni účinnosti zdražení. V tento den však už spotřebitel musí mít domluvené dodávky od jiného dodavatele (k uzavření nové smlouvy není nutná akceptace výpovědi ze strany stávajícího dodavatele, postačí prokázání odeslání výpovědi s dodejkou na adresu sídla stávajícího dodavatele). Navíc není dán zákonný důvod ke změně ceny (nejedná-li se o regulovanou složku ceny elektřiny, daně, poplatku apod.), jestliže má spotřebitel uzavřenou smlouvu na dobu určitou, jejímž předmětem je fixní cena za smluvený produkt. V tomto smyslu by spotřebitel rovněž mohl od smlouvy odstoupit pro podstatné porušení smlouvy ze strany dodavatele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.