Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Ve vyúčtování za období 10.5.-16.6.2022 reálná spotřeba plynu 577,- NEDOPLATEK ! Ani zmínka ve vyúčtování o záloze, která byla řádně odeslána SIPO plyn 1.500,-
ELGAS NEKONTAKTNÍ !
Reklamace odeslána e-mailem, doporučeným dopisem. Telefont 4 dny vyzvání - NIC.
Ve 4/2022 zrušené všechny plné moci u společnosti Elgas, přes to převedení plynu od Centropolu díky bohu pouze na dobu cca 1 měsíc.
Včera přišlo z Inogy, že od 18.11.2022 si nás jako odběratele elektriky přebírá ELGAS !!!! Znovu řeším to samé co v dubnu, návrat k Inogy.
V dubnu, kdy jsem vyřešila plyn (za rodiče - seniory) myslela jsem si, že je to za námi a nemůže nás nic podobného potkat. Najednou rána z čistého nebe a znovu to samé jen pro změnu elektrika na té samé adrese ?
Nikdo s nimi nemluvil, nikdo nic nepodepsal, žádný telefon... !!! ???
reklamace vyúčtování dodávky plynu + převedení smlouvy elektrické energie od Inogy / bez plné moci
Vyřízení reklamace - zpětná vazba a vrácení zálohy, která byla řádně zaplaena a vymazání jména a všech indicií z databáze ELGAS, aby toto jednou pro vždy zkončilo.
|
Tweet |
Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.), v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.].
Pro spotřebitele je vždy nejvhodnější písemná forma reklamace. V tomto případě bude reklamace obsahovat zejména:
a) číslo reklamované faktury vč. variabilního symbolu,
b) číslo a název odběrného místa,
c) číslo měřidla a stav měřidla ke dni podání
Reklamace,
d) výstižný popis reklamované skutečnosti a odůvodnění Reklamace, včetně případné dokumentace,
e) další důležité skutečnosti rozhodné pro posouzení Reklamace,
f) označení reklamující smluvní strany, její podpis nebo podpis oprávněného zástupce.
V rámci vyřízení reklamace se musí dodavatel zabývat spotřebitelem namítanými skutečnostmi a spolehlivě nároky spotřebitele vyvrátit.
Kontakt na společnost Elgas Energy s.r.o.: info@elgasenergy.cz, +420 226 523 243.
Spotřebiteli doporučujeme prověřit, zda jeho jménem nejedná nějaký zprostředkovatel na základě dříve uzavřené plné moci nebo smlouvy. Tuto smlouvu (plnou moc) lze kdykoliv bez postihu a výpovědní doby vypovědět.
Vypovědět smlouvu, resp. oddstoupit od smlouvy lze s ELGAS Energy, s. r. o. (doporučený dopis s dodejkou) s tím, že není jasné, na jakém základě byla uzavřena. V situaci, kdy nedošlo k zahájení dodávek energií, by byl požadavek na jakoukoliv smluvní sankci za předčasné ukončení závazku neopodstatněný. Akceptace výpovědi ze strany ELGAS Energy, s. r. o., není pro jednání s novým dodavatelem potřebná, je nutno vykázat odeslání a fikci doručení výpovědi tohoto závazku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Spotřebitelka nás po uzavření stížnosti informovala, že byl případ zdárně vyřešen. Z tohoto důvodu jej uzavíráme s dosažením dohody.