Společnost


Lucie Vacková

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#60573Nepříjmutí reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 24 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.09.2022, před 2 lety

Lenka Petričková

Znění stížnosti

dne 12. 8. 2022 jsem v prodejně Obuv Lussy Tanvald uplatnila reklamaci Obuvi zakoupené 31. 3. 2021. O vyřízení reklamace jsem byla informována včera tzn. 12. 9. 2022, dle názoru dodavatele EFFE TRE se jedná o poškození opotřebením. S tvrzením dodavatele nesouhlasím, jelikož se nejedná o první reklamaci po téměř dvou letech užívání. Již po necelých pěti měsících, jsem 15. 7. 2021 zmíněnou obuv reklamovala poprvé. Reklamace byla vyřízena a uznána, obuv opravena. Po necelém týdnu se však stejná vada na levé odlepené patě projevila znovu. Podruhé dodavatel závadu opravili kovovou sponou, což se domnívám je neadekvátní. Stejná vada se projevila na pravé patě, zjevně se jedná nevhodně řešený design obuvi. Reklamovala jsem tedy obuv znovu. Reklamace mi však nebyla uznána, dodavatel argumentoval opotřebením obuvi a nařknul mne, že projevení závady bylo způsobeno vyzouváním boty nohu o nohu. Když jsem vedoucí prodejny Lussy, paní Lucii Vackovou požádala, aby poslala obuv zpět dodavateli s tím, že nesouhlasím s neuznáním reklamace.


Produkt

Sportovní obuv EFFE TRE 15672-265-011 černá Sportovní trekingová softshellová obuv na lehké podešvi PHYLON výborně tlumící nárazy a umožňující měkký plynulý krok. Obuv je uzavíraná šněrováním.


Požadované řešení

Jelikož se domnívám, že byly naplněné zákonem dané podmínky pro odstoupení od smlouvy (tj. trojnásobná reklamace stejné závady) hodlám od smlouvy odstoupit a požaduji vrácení peněz. Pokud se nedohodneme, budu nucena požádat o posouzení Českou obchodní inspekci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.9.2022 10:20, před 2 lety

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud zboží nelze však řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Dle § 2169 Občanského zákoníku má tedy spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy i pro opakovaný výskyt vady.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.2.2023 14:45, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.