Společnost


SUNTECH computer s.r.o.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#6058Odstoupení od kupní slouvy do 14 dnů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 13 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.02.2015, před 10 lety

Alena Janďourková

Znění stížnosti

8.1.2015 jsem si přes internetový obchod objednala na soukromou osobu registrační pokladnu,která mi dorazila 12.1.2015,odstoupila jsem od kupní smlouvy do 14 dnů s tím,že jsem se jen na kasu podívala a jelikož jsem zjistila,že nemá šuplík-je mi kasa k ničemu. Kasu jsem zabalila a s dokladem od nákupu a s průvodním dopisem odeslala k nim na firmu. Kasu mi do dvou dnů odeslali zpět s odůvodnením,že odstoupení ok kupmní smlouvy nelze-nic víc. Doklad od nákupu již nepřiložili. Následně jsem na firmu volala,ale tam se semnou pán nechtěl bavit,že nemá čas. Na jeden e-mail mi odpověděli,že kasa byla užívaná a že nelze uplatnit odstoupení od kupní smlouvy... Což nechápu,jelikož kasu,jsem ani nezapla a splnila jsem všechny podmínky na odstoupení od kupní smlouvy. Dále firma již semnou ani na jeden e-mail neodpověděla.


Požadované řešení

Vrácení částky na můj účet


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.3.2015 14:04, před 10 lety

Od smlouvy, která byla uzavřena přes internet, má právo na odstoupení dle § 1829 občanského zákoníku pouze spotřebitel. Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.

Pokud kupující uvedl při sjednávání kupní smlouvy IČ, dává tím druhé straně najevo, že je podnikatelem a že se smlouva bude týkat jeho podnikatelské činnosti. Za podnikatele se považuje osoba, která samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Skutečnost, že kupující nebude zboží využívat v rámci své podnikatelské činnosti by nyní musel prokázat.

Pokud kupující při sjednávání smlouvy IČ neuvedl, bude záležet na podmínkách, za jakých byla smlouva uzavřena, s přihlédnutím k účelu, k němuž bývá věc obvykle užívána. Rozhodující je tedy materiální stránka věci, což dovodil ve svém rozhodnutí sp. zn. I.ÚS 1930/11 ze dne 10. 1. 2012 Ústavní soud.

Skutečnost, že věc byla užívána, nebrání možnosti od smlouvy odstoupit. Prodávající by mohl pouze požadovat případnou náhradu za snížení hodnoty věci, k němuž by v důsledku užívání došlo.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.7.2015 14:47, před 9 lety

Od společnosti jsme obdrželi následující vyjádření :

Vážená paní stěžovatelka již ve své stížnosti neuvedla, že je podnikatelka. Ve většině případů vyhovíme i těmto odstoupením od smlouvy, avšak za předpokladu perfektního stavu věci. Což v tomto případě rozhodně nebylo. Právě naopak. Šlo o ukázkový případ nesoudnosti zákazníka. Zboží bylo poničeno a částečně znehodnoceno.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.7.2015 16:04, před 9 lety


Alena Janďourková

Dobry den...Vase vyjadreni se nezaklada na pravde. Jelukoz jsem se kasy ani nedotkla a ani nepouzila jelikoz jsem zjistila...ze nema suplik..tudiz jsme kasu nepouzitou okamzite zaslali k Vam zpet..vse jsem predala COI na prosetreni a i nasemu pravnimu zastupci..Vase lzive vyjadreni se nezaklada na pravde a to ze jsem podnikatel na veci nic nemeni jelikoz jsem zbozi nenakupovala na ICO...ale jako obycejny zakaznik...o Vasich praktikach budu informovat i vice portalu at kazdy o Vas vi s pozdravem Jandourkova

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.9.2015 12:01, před 9 lety

Společnost již nevyužila možnosti se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.