Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
SLUŽBY OD O2 OPRAVDU NEDOPORUČUJI NIKOMU!
(Ne)milé O2 CZ, ráda bych se s vámi i s ostatními podělila o otřesný zákaznický zážitek! Opravdu nedoporučuji žádnou službu od O2 nikomu, nikdy! Bohužel jsem k vám před pár týdny převedla i svůj mobilní tarif a upřímně toho lituji. A teď k věci.
V nájmu jsem měla pevný internet od O2. Na chalupě mám 2. internet od O2. (Takže dvě adresy, dvě internetové připojení, dvě služby.)
Z nájmu jsme se stěhovali k 30.6., v tom týdnu před jsem telefonicky rušila pevný internet. Vše vypadalo v pořádku. V MojeO2 jsem si přečetla smlouvy o zrušení, potvrdila je, odeslala je. Nikdo mi neřekl, že bych měla dělat něco dál.
Pak jsem byla déle jak měsíc v zahraničí, mimo EU, s velkým časovým posunem a převážně offline. Službu jsem pokládala za zrušenou. Žádný mail, sms, možná jeden zmeškaný hovor tam byl, to přiznávám.
V polovině srpna jsem se vrátila do ČR. A po pár týdnech dostala do rukou dopis, který přišel někdy v průběhu července na chalupu (!). V dopise informace, že musím telefonicky potvrdit zrušení internetu. Ale bylo to opravdu v dopise na papíře. V MojeO2 mám navíc jinou adresu jako trvalé bydliště (z té by se ke mě třeba ta informace donesla i do zahraničí), mám tam mail i telefonní číslo. Každopádně, přišlo to jen dopisem. A já to zjistila pozdě.
Takže další telefonát. Nový požadavek na zrušení. Velmi ochotný pán. Jen - opět zapomněl zmínit, že opět musím žádost o zrušení potvrdit. Tohle se stalo 1.9. Takže zase další měsíc v háji, platím další měsíc internet někde, kde dávno nejsem.
Potom mě čekala cesta na pobočku, protože, já hlupka jsem si k O2 převedla své telefonní číslo. Potřebovala jsem se vyprostit z firemního tarifu a přišlo mi praktické mít všechny služby u jednoho poskytovatele. Takže jsem si šla vyzvednout simkartu.
Na pobočce (Praha OC Nový Smíchov, u Tesca) jsem řešila to samé. Je ten internet zrušený? A zaměstnanec O2 mi potvrzuje, že služba je zrušená! Vše skončí ke 4.10. a šmitec. Tak mu vyprávím ten příběh, že teda posílají ten dopis, je to nepraktické atd. Říkám si, že by to mohla být relevantní zpětná vazba. A ještě mu děkuji za potvrzení o zrušení. Nyní lituji toho, že jsem byla slušná!
Dnes jsem totiž na O2 opět volala. Všimla jsem si totiž, že O2 TV, kterou všem vehementně cpou, i když o ní nikdo nestojí, je vedená na adresu bývalého pronájmu. Achjo. A jen tak se teda ještě zeptám na ten zrušený internet, jestli je všechno ok. A paní mi říká, že ještě že volám. Že se to musí potvrdit... Takže 16.9. potvrzuji již po desáté zrušení internetu. Jsem naštvaná, na paní jsem asi dost nepříjemná, i když vím, že za to nemůže. Už ani neděkuju.
A čekám, co se stane teď.
Platím o 3 měsíce (zatím je to můj předpoklad, nevím, co mi tam ještě napočtou) déle službu, kterou nepoužívám a dávno nechci. Je to asi 1600 Kč. Jako dobrý, není to pro mě suma, že bych zítra neměla co jíst. Ale pro někoho být může! Stálo mě to hromadu nervů a energie a času (a čas jsou pro mě jako pro OSVČ v podstatě další peníze).
Mám další dvě služby u poskytovatele, se kterým bych nejradši neměla nic společného. Jejich rušení a převod mě ale bude stát opět hromadu času, energie, peněz. A nejvíc jsem znechucená z praktik, které se dějí na spotřebitelích. A z firemní kultury, která musí v O2 být. Protože když se lže a podvádí navenek, jak to pak musí vypadat uvnitř?
Takže (ne)milé O2 CZ nemůžu se dočkat, až vám zaplatím ty nehorázné sumy za všechny služby, které nepoužívám, za modemy, které jsou mi dál k ničemu a rozloučím se s vámi. A děkovat už opravdu nebudu nikomu od vás.
Pevný internet, bronzový. V podnájmu.
Jelikož v pronájmu již od 30.6. nebydlím, bylo by fér zkrácení faktur za tuto službu, kterou je v podstatě nemožné zrušit (ještě v kombinaci s tím, že jsem byla v zahraničí).
Zároveň za stejné období splácím modem, který mi leží v krabici, očekávala bych prominutí splátek za modem za období, kdy nemohl být používán.
Do budoucna pro další zákazníky bych požadovala, abyste pro komunikaci používali telefon a e-mail. Ne dopis na random adresu, na kterou je vedená jedna služba. (Tj. ani ne na trvalé bydliště.)
A zároveň bych požadovala plné informování zákazníků. Za největší fail považuji komunikaci s vaším zaměstnancem na prodejně/pobočce, který mě přesvědčoval, že služba je již zrušená a nemusím nic dělat. A já po pár týdnech zjistila, že musím zrušení znovu potvrzovat.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží nebo služby, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet ani platit. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt nebo služba byl ze strany společnosti opravdu dodán.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
je mi líto, že máte důvod k vyjádření nespokojenosti. Ráda bych však zmínila, že podnět podaný přes dTest není oficiální podanou reklamací a je potřeba jej podat přímo u naší společnosti.
Výpověď služeb je potřeba potvrdit pouze jednou a zaměstnanec je povinen vás informovat o dalším postupu. Co se týče zasílání dopisu o ukončení služby na adresu v tištěné formě, je to z důvodu ověření a zajištění vysoké míry bezpečnosti.
S pozdravem
Martina Špalková
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.